Resolució
Q-03205/2013 Queixa relativa a la gestió del Complex Esportiu Municipal de Montigalà

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Autoritzacions i concessions
Data d'inici 30/04/2013
Data de l'últim moviment 20/08/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Badalona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa, en nom de la Federació Catalana d'Esports de Persones amb Discapacitat Física, exposa la seva disconformitat amb relació al compliment del conveni que va subscriure aquesta entitat amb l'Ajuntament de Badalona pel que fa a la concessió de l'explotació del Pavelló Poliesportiu Montigalà. 

Segons exposa, l'any 2003 es va formalitzar el contracte administratiu, que recollia les obligacions d'ambdues parts. Entre les obligacions de la concessionària hi havia la de presentar un projecte de les obres d'ampliació de l'equipament esportiu. En relació amb aquest punt, es van haver de presentar dues versions del projecte, la primera el mateix any 2003 i la segona el 2005, que l'Ajuntament sí que va aprovar definitivament. Tot i així, el projecte no es va executar.

Davant la impossibilitat de continuar gestionant el servei tenint en compte les condicions físiques del Pavelló, l'any 2009 la concessionària va sol·licitar la resolució del contracte. L'Ajuntament va desestimar aquesta sol·licitud, i contra aquesta desestimació la Federació va presentar un recurs contenciós administratiu.

Finalment, el 30 de juliol de 2010, l'Ajuntament i la concessionària van signar un conveni, mitjançant el qual l'Ajuntament es comprometia a cobrir el dèficit abonant una subvenció de 7.221,14 euros mensuals a la Federació, a banda d'altres compensacions econòmiques. Per la seva banda, la Federació havia de redactar un nou projecte per dur a terme l'ampliació del complex, i va desistir del procediment judicial.

A banda d'aquests antecedents, el promotor de la queixa manifesta que gestionar el servei en les condicions actuals és molt difícil, tant per l'estat del pavelló com pel fet que les quotes dels usuaris no són suficients per cobrir les despeses i l'Ajuntament no està fent els pagaments mensuals als quals es va comprometre l'any 2010. Tampoc no rep resposta als escrits que presenta.

D'acord amb la darrera informació que rebuda amb relació a aquest assumpte, l'acord assolit pel Servei Tècnic d'Esports de l'Ajuntament de Badalona i la Federació amb relació a les condicions de gestió del complex esportiu es troba encara pendent de ratificació per l'òrgan municipal competent.

Tot i que efectivament, el principi d'acord assolit s'ha de formalitzar, si és el cas, d'acord amb els requisits legals i de competència orgànica que siguin aplicables, cal tenir en compte també que la situació de dificultat associada a la gestió d'aquest equipament es perllonga en el temps, en perjudici de l'entitat gestora. Per aquest motiu, el Síndic demana a l'Ajuntament que adopti les mesures oportunes per agilitar, en la mesura que sigui possible, la concreció, si escau, d'aquells acords i el seu compliment.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/05/2013 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/08/2013 Ajuntament de Badalona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
31/10/2013 Ajuntament de Badalona Segona reiteració / Obstaculització
05/12/2013 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/03/2015 Ajuntament de Badalona Altres formes de finalitzar
28/04/2015 Ajuntament de Badalona Resolució pendent d'acceptació
04/06/2015 Ajuntament de Badalona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
25/06/2015 Ajuntament de Badalona No irregularitat
26/06/2015 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
20/08/2015 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració