Resolució
Q-03246/2012 Disconformitat amb la suspensió d'una prestació econòmica de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 02/05/2012
Data de l'últim moviment 06/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació econòmica de la renda mínima d'inserció (en endavant RMI).

Exposa que el mes de juliol de 2011 li va ser suspès el dret a cobrar la prestació de l'RMI per haver formalitzat un contracte de treball de dos mesos. Una vegada finalitzat el contracte de treball va sol·licitar la represa de la prestació, però encara no ha tornat a cobrar la prestació.

Contingut

La Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom informa que mitjançant la resolució de 25 de maig de 2012 es va acordar reprendre el pagament de la prestació del promotor, amb efectes des del setembre de 2011. I que, tot i que se li abona la prestació des de llavors, queden pendents els endarreriments corresponents a les mensualitats meritades des de la data d'efectes per manca de disponibilitat de tresoreria.

El Síndic observa que s'ha produït un retard important en la represa de la prestació que ha fet que la persona interessada, tot i reunir els requisits per ser beneficiari d'aquesta prestació, no l'hagi estat percebent. Així, des que la persona interessada va demanar la represa de la prestació perquè havia finalitzat el contracte de treball que n'havia motivat la suspensió fins que es va reprendre van transcórrer vuit mesos.

Cal tenir present que precisament la renda mínima d'inserció té com a objectiu atendre situacions de màxima necessitat i que la persona interessada té tres menors a càrrec. 

Davant d'això, cal recordar que l'Administració ha d'impulsar d'ofici tots els procediments administratius i procurar-ne la resolució, en el sentit que correspongui, en el termini més breu possible i, en qualsevol cas, respectant el termini màxim de què disposa per fer-ho. És obvi que aquest principi de celeritat és especialment important en aquest tipus de procediments.

Així, ateses aquestes consideracions, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti les mesures que consideri més oportunes perquè es pugui fer efectiu el pagament dels endarreriments corresponents a les mensualitats meritades que resten pendents d'abonar a la persona interessada, en cas que a data d'avui encara no s'hagi fet.

Tramitació

Data Administració Tràmit

06/07/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
07/09/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/10/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/02/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
28/03/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/07/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
31/10/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
15/12/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
05/02/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/09/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
06/10/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)

Expedients Relacionats

Q-01067/2012
Q-06687/2011
Q-07807/2011