La persona interessada es queixa de la manca de notificació del procediment sancionador de trànsit que se li va incoar per estacionament en zona blava.
La institució del Síndic de Greuges va fer un estudi sobre les notificacions en el procediment sancionador en matèria de trànsit a partir del qual va fer una sèrie de recomanacions a les administracions implicades.
En aquest sentit, actualment quan es produeix el fracàs del lliurament de notificacions al domicili legalment establert per domicili desconegut o adreça incorrecta, s'inicia la recerca d'un domicili diferent del que consta en les bases de dades del padró municipal i de l'AEAT i, en cas que se n'obtinguin dades diferents de les que consten en el Registre de la Direcció General de Trànsit, es practica una nova notificació de l'acte administratiu a la nova adreça obtinguda i s'incorpora aquest nou domicili a l'expedient per a notificacions d'actes posteriors dins del mateix procediment.
Aquest posicionament està validat per la doctrina del Tribunal Constitucional (sentències 51/1994, 268/2000, entre d'altres), que atribueix a la notificació edictal un caràcter excepcional per la seva qualitat d'últim mitjà de comunicació i pel fet que sempre genera una potencial indefensió. Per aquest motiu, el Tribunal considera que s'ha de fer un intent exhaustiu i racional de notificació personal i exhaurir prèviament les modalitats que assegurin la recepció pel destinatari de la corresponent notificació.
Com a conseqüència, atès que en aquest cas l'Administració va notificar al domicili que constava a la Direcció General de Trànsit, amb el resultat d'adreça incorrecta, i que no consta que es dugués a terme cap altra actuació indagatòria per buscar un domicili alternatiu i garantir el dret de defensa de la persona interessada, el Síndic suggereix al Consell Comarcal del Baix Empordà que anul·li la resolució administrativa sancionadora.