AO-03263/2010 | Actuació d'ofici de seguiment de les recomanacions fetes a l'informe ?La protecció a la infància en alt risc a Catalunya?, relatives als protocols bilaterals del Departament de Benestar Social i Família amb altres departaments implicats, pel que fa a les actuacions davant de casos de maltractament infantil |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
Amb l'objectiu de fer el seguiment de les recomanacions fetes en l'informe ?La protecció a la infància en alt risc a Catalunya?, presentat al Parlament el juny de 2009, el Síndic ha obert diverses actuacions d'ofici per estudiar la situació actual. En aquest cas, es pretén estudiar les recomanacions relatives als protocols bilaterals del Departament de Benestar Social i Família amb altres departaments implicats, pel que fa a les actuacions davant de casos de maltractament infantil.
Respecte del Protocol bilateral amb el Departament d'Ensenyament, la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència informa que aquest departament ha fet les seves valoracions i aportacions al protocol. Això no obstant, el Síndic posa en relleu que ja fa molts anys que la signatura d'aquest protocol està pendent, que se n'ha presentat diversos esborranys i que s'ha aturat el procés d'elaboració del document en diverses ocasions. En aquesta qüestió, el Síndic entén que la demora acumulada des que es va signar el Protocol marc l'any 2006 no és acceptable, atesa la privilegiada situació de l'escola per a detectar i identificar els maltractaments infantils, per la qual cosa suggereix que es facin els esforços necessaris per agilitzar-lo. Quant a les Taules territorials d'infància, s'informa que s'ha elaborat l'esborrany de decret (amb previsió d'aprovació d'aquí a un any); que s'iniciaran els treballs corresponents tan bon punt s'hagi elaborat la memòria tècnica i econòmica; que s'ha constituït un grup de treball encarregat de la definició del model de taules territorials, i que en el decret es planificarà la constitució de la Taula nacional i el desplegament de les Taules territorials. En vista d'aquesta informació, el Síndic entén que s'han endegat mesures per aplicar el que dicta la Llei dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència, per la qual cosa dóna per finalitzades les seves actuacions.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
22/07/2010 | Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/03/2011 | Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/04/2011 | Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
04/08/2011 | Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
17/10/2011 | Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
02/12/2011 | Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
26/01/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |
26/01/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
23/03/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
13/06/2014 | Departament de Benestar Social i Família | Seguiment finalitzat |