Resolució
Q-03296/2015 Queixa relativa al funcionament del servei telefònic al Centre de Salut Mental d'Adults de Martorell

Matèries
Polítiques socials
Salut
Prestacions sanitàries
Data d'inici 13/05/2015
Data de l'últim moviment 20/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa exposa la seva disconformitat amb la impossibilitat de contactar telefònicament amb el Centre de Salut Mental d'Adults (en endavant CSMA) de Martorell.

El Departament de Salut exposa que els problemes de comunicació telefònica amb el CSMA deriven del canvi d'ubicació del centre a un equipament on hi ha altres serveis. Aquest trasllat va suposar la unificació de les línies telefòniques dels diferents serveis i, com a conseqüència, una major dificultat per contactar-hi en algunes franges horàries. S'indica, però, que s'està treballant activament per resoldre aquest problema. Finalment, el Departament assenyala que el director del CSMA va mantenir una entrevista amb el promotor el mes de maig de 2015 i que li va oferir la possibilitat de contactar directament amb ell per correu electrònic. 

D'aquesta informació se'n desprèn que els problemes que motivaven la queixa del promotor no són incidències puntuals, sinó que deriven de la reordenació dels serveis; i també que s'han valorat i s'han posat en marxa actuacions per corregir aquesta situació. Per tant, el Síndic suggereix al Departament faci un seguiment exhaustiu de la implementació de les mesures iniciades per millorar el funcionament del servei i resoldre les dificultats per contactar amb el CSMA per telèfon, que procuri que siguin efectives plenament en el termini més breu possible i que, en cas necessari, adopti mesures addicionals.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/05/2015 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/07/2015 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/08/2015 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/09/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
26/10/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
11/11/2015 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/11/2015 Departament de Salut Irregularitat
20/11/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat
20/11/2015 Servei Català de la Salut SCS Irregularitat