El promotor de la queixa exposa la seva disconformitat amb la impossibilitat de contactar telefònicament amb el Centre de Salut Mental d'Adults (en endavant CSMA) de Martorell.
El Departament de Salut exposa que els problemes de comunicació telefònica amb el CSMA deriven del canvi d'ubicació del centre a un equipament on hi ha altres serveis. Aquest trasllat va suposar la unificació de les línies telefòniques dels diferents serveis i, com a conseqüència, una major dificultat per contactar-hi en algunes franges horàries. S'indica, però, que s'està treballant activament per resoldre aquest problema. Finalment, el Departament assenyala que el director del CSMA va mantenir una entrevista amb el promotor el mes de maig de 2015 i que li va oferir la possibilitat de contactar directament amb ell per correu electrònic.
D'aquesta informació se'n desprèn que els problemes que motivaven la queixa del promotor no són incidències puntuals, sinó que deriven de la reordenació dels serveis; i també que s'han valorat i s'han posat en marxa actuacions per corregir aquesta situació. Per tant, el Síndic suggereix al Departament faci un seguiment exhaustiu de la implementació de les mesures iniciades per millorar el funcionament del servei i resoldre les dificultats per contactar amb el CSMA per telèfon, que procuri que siguin efectives plenament en el termini més breu possible i que, en cas necessari, adopti mesures addicionals.