Una veïna de Cornellà de Llobregat es queixa en relació amb el tracte que van rebre ella i la seva filla de la pediatra que les va atendre al centre d'atenció primària (en endavant CAP) Gavarra de la ciutat esmentada. Indica que el tracte que van rebre va ser ofensiu, ja que la metgessa ni tant sols va examinar la seva filla, només va confirmar el diagnòstic d'infecció de càndida del primer pediatre que havien visitat.
Finalment, la seva filla va ser traslladada a l'Hospital Sant Joan de Déu i se li va diagnosticar una pneumònia.
La persona interessada sol·licita que s'investigui el cas i les actuacions de la metgessa en qüestió, per si fossin susceptibles de correcció disciplinària.
El Departament de Salut informa que la pediatra manté que en el moment de la visita la pacient no presentava simptomatologia d'una pneumònia, que les pneumònies tenen un procés evolutiu que de vegades pot ser ràpid i, per tant, el diagnòstic pot variar en hores.
Malgrat que amb aquesta informació s'ha de donar per acabada la intervenció en aquest assumpte, s'observa que ni en l'escrit que es va trametre a la persona interessada en resposta a la seva reclamació, ni en la informació proporcionada al Síndic, es fa referència a dos aspectes de la seva reclamació, que són: el fet que no s'auscultés la seva filla, malgrat presentar dificultats respiratòries, i la febre en cas de càndida, sobre la qual discrepen la metgessa i els facultatius de l'hospital, segons refereix la promotora. Així, el Síndic recorda que hagués estat més encertat oferir a la reclamant una resposta més completa a la seva reclamació.