Resolució
Q-03394/2009 Manca de resposta del Departament de Salut a diverses reclamacions pel tracte del Servei de Ginecologia del centre d'atenció primària Drassanes.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 09/07/2009
Data de l'últim moviment 11/10/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada explica que va formular una reclamació al Departament de Salut pel tracte presumptament displicent que se li va dispensar al Servei de Ginecologia del centre d'atenció primària (en endavant CAP) Drassanes. També mostra la seva disconformitat amb la resposta rebuda de l'Hospital del Mar.

Contingut

De l'informe rebut en resposta de la petició d'informació del Síndic, se'n desprèn que el Servei Català de la Salut va trametre a la persona interessada dos escrits com a contestació a dues queixes que havia presentat davant del Departament de Salut per aquest assumpte.

A més, pel que fa al tracte rebut per part de la ginecòloga, el Departament de Salut envia una còpia de l'escrit que l'Hospital del Mar va trametre a la persona interessada, en resposta a la queixa que aquesta persona havia presentat al centre, en la qual se li oferia una sortida assistencial amb un canvi de professional, a banda de la sol·licitud de derivació a psicologia tramitada per la professional que la va atendre.
 
Així doncs, de la informació rebuda se'n desprèn que s'han adoptat les mesures oportunes per revisar el cas que la persona interessada havia plantejat i que s'ha corregit el presumpte silenci de l'Administració sanitària.
 
Això no obstant, sens perjudici de les respostes que s'hagin enviat a la persona interessada, el Síndic suggereix que, en altres casos similars al d'aquest expedient, en què s'incideix en la relació metge-pacient, cal que es respongui sempre totes les reclamacions que puguin formular els usuaris davant dels centres i els serveis sanitaris oportuns. 

El Síndic també recorda al Departament de Salut que doni les ordres oportunes per tal que, en tots els casos d'intervenció d'un professional de la salut, en les seves relacions amb els pacients o amb les persones que pugui atendre, el tracte sigui diligent i correcte i les persones siguin tractades amb cortesia i amb el respecte i la consideració que mereix la seva dignitat, d'acord amb els deures i les obligacions que tenen els professionals, amb el Codi de bones practiques administratives aprovat pel Síndic el 2 de setembre de 2009 i amb el dret a una bona administració que recull la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. 

Així, s'arxiva aquest expedient, atès que l'Administració sanitària ha correspost a totes les reclamacions formulades per la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/07/2009 Departament de Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/11/2009 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
31/05/2011 Departament de Salut Reiteració posterior a la primera
08/06/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/10/2011 Departament de Salut Resolució