La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment de recaptació de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana corresponent a la transmissió d'una finca.
Exposa que en data 20 de maig de 2011 va sol·licitar el fraccionament del pagament de la quota tributària i que s'han fet efectives sis fraccions.
Exposa que l'Ajuntament li reclama unes quantitats que no li corresponen i que no coincideixen amb el resultat de l'import fraccionat. A aquest efecte, i segons l'escrit que va presentar a l'Ajuntament en data 4 de maig de 2012, manifesta que ha rebut una provisió de constrenyiment corresponent a l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (en endavant IIVTNU). Sol·licita que s'anul·li ja que tot l'import corresponent a l'IIVTNU ja està satisfet i no té cap deute pendent amb l'Ajuntament.
De la informació de què es disposa es desprèn que en data 20 de maig de 2011 es va concedir a la persona interessada el pagament fraccionat de la liquidació tributària d'import principal 3.476,52 euros. Es van establir sis fraccions d'import 579,42 euros cadascuna. La darrera fracció, a diferència de les altres, no comptabilitzava els interessos de demora corresponents.
Per al cobrament de la sisena i última fracció, a causa d'un error administratiu, es va carregar en el número de compte designat a aquest efecte l'import erroni de 79,43 euros en comptes de l'import correcte 597,36 euros. D'acord amb la informació aportada per l'Administració, l'import que es va carregar al compte corresponia a la diferència, un total de 517,93 euros.
La promotora va retornar aquest càrrec perquè considerava que l'import no era correcte. Posteriorment, l'Administració va iniciar el procediment executiu de recaptació per al cobrament del deute pendent i va notificar la provisió de constrenyiment, amb aplicació dels recàrrecs executius corresponents.
Els processos, tant de gestió com de recaptació de les liquidacions tributàries, s'efectuen mitjançant procediments legalment establerts i que es troben regulats en la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària i el Reial decret 939/2005, de 29 de juliol, que aprova el Reglament general de recaptació.
L'article 221 de la Llei general tributària estableix el procediment de devolució d'ingressos indeguts per aquells casos en què la quantitat satisfeta hagi estat superior a l'import que calia ingressar, o bé quan s'hagi produït una duplicitat en el pagament de deutes tributaris. La devolució de l'ingrés satisfet en escreix comporta el pagament d'interessos de demora per part de l'administració al ciutadà.
D'acord amb això, la disconformitat de la promotora amb l'import carregat al seu compte corrent no és causa legal suficient que l'eximeixi del pagament del sisè termini del fraccionament al qual s'havia obligat. En tot cas, l'import satisfet en excés hauria d'haver estat reclamat a l'Administració mitjançant el procediment d'ingressos indeguts esmentat.
Per tant, el Síndic no aprecia que l'error de l'Administració sigui causa legal suficient per impugnar el procediment de recaptació seguit, i dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.