Resolució
Q-03439/2012 Disconformitat amb un tall de subministrament d'aigua per manca de pagament d'un dels terminis acordats amb l'empresa subministradora

Matèries
Consum
Aigua
Data d'inici 09/05/2012
Data de l'últim moviment 30/01/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Aigües de Barcelona (AGBAR) Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb un tall de subministrament d'aigua per manca de pagament d'un dels terminis acordats amb Sorea el 23 de juny de 2011. 

Segons indica, unes obres en la urbanització de Canyelles on viu van causar una fuita d'aigua a la seva propietat i va acordar amb la companyia fraccionar el deute en dotze quotes.

El gener de 2012 es va endarrerir en el pagament i, sense avís previ, un operari li va tallar el subministrament d'aigua. Ara, la companyia li diu que per tornar a disposar del servei ha de pagar la totalitat del deute i les despeses de connexió.

Contingut

De l'estudi de la documentació aportada es desprèn que es va pactar suspendre el subministrament d'aigua en cas que es deixés de pagar un dels terminis, i la suspensió del subministrament d'aigua porta implícit fer-se càrrec de les despeses de reconnexió.

No obstant això, en l'acord no es fa esment a la facultat d'exigir la totalitat del deute en el supòsit d'incompliment d'un termini. Al marge que jurídicament en situacions com aquesta es pugui exigir la totalitat del deute, caldria incorporar també aquest advertiment en els acords d'ajornament dels deutes que signi l'empresa subministradora per tal que l'usuari tingui coneixement de les conseqüències que li pot suposar deixar de pagar un termini. 

D'altra banda, atès que el subministrament d'aigua és un servei bàsic i essencial, en qualsevol cas, abans de portar a terme la suspensió de subministrament d'aigua cal que s'informi l'usuari de l'existència d'un impagament i que se l'adverteixi de la suspensió del subministrament si no es corregeix de forma immediata, a banda de les despeses que haurà de pagar per fer la reconnexió del servei. D'aquesta manera, l'usuari pot corregir la situació en cas que hagi estat fruit d'un error.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/05/2012 Aigües de Barcelona (AGBAR) Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/06/2012 Aigües de Barcelona (AGBAR) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/01/2013 Aigües de Barcelona (AGBAR) Resolució
30/01/2013 Aigües de Barcelona (AGBAR) Seguiment finalitzat