El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denegació de la sol·licitud de la seva filla de fer l'examen de les proves d'accés a la universitat seguint els criteris de correcció previstos per a persones amb dislèxia i trastorn per dèficit d'atenció.
Exposa que des de l'institut on la seva filla cursa estudis de segon de batxillerat es va fer aquesta sol·licitud al Consell Interuniversitari de Catalunya, però que en dates 6 de març i 26 d'abril de 2013 es va comunicar a l'escola la denegació de la sol·licitud perquè que l'alumna hauria d'haver disposat del Pla individual durant els dos cursos de batxillerat.
El promotor considera que l'escola no va actuar correctament, atès que no va detectar la dislèxia de la seva filla malgrat tenir coneixement de la problemàtica de lateralitat creuada i les dificultats d'aprenentatge que presentava l'alumna.
El Síndic no detecta indicis d'irregularitat en la denegació del tribunal ordinari específic, i valora positivament el fet que, com a mesura excepcional, la filla del promotor pugui disposar de mitja hora més de temps per fer cada una de les proves.
No obstant això, tenint en compte que la manca d'aplicació del Pla individual a primer de batxillerat no és imputable a l'alumna sinó que va ser degut a la manca de detecció de la dislèxia per part de l'escola, i atès que el mateix centre educatiu ha confirmat que les dificultats de l'alumna han estat presents molt abans de quedar recollides al seu diagnòstic, el Síndic demana al Departament d'Economia i Coneixement que reconsideri aplicar, si no totes, algunes de les adaptacions metodològiques del tribunal ordinari específic, com per exemple recordar en veu alta aspectes generals dels exàmens, llegir en veu alta les instruccions específiques de cada prova o revisar en el moment de lliurar l'examen que els alumnes no s'hagi deixat algun apartat o exercici en blanc per oblit, per tal de fer possible l'accés d'aquesta alumna als estudis universitaris en igualtat de condicions.