Resolució
Q-03539/2014 Disconformitat amb el temps que va trigar el Sistema d'Emergències Mèdiques a donar resposta assistencial d'urgència a una persona

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 12/05/2014
Data de l'últim moviment 04/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el temps que va trigar el Sistema d'Emergències Mèdiques (en endavant SEM) a donar resposta assistencial d'urgència a la seva companya, que va patir una acceleració del ritme cardíac amb pèrdua de coneixement i contusió al cap.

Exposa que quan la persona interessada tornava cap al seu domicili, després de ser visitada al servei d'urgències del CAP de Ciutat Badia arran d'una fort episodi de diarrees i vòmits amb sang, va patir una acceleració del ritme cardíac, dificultat per respirar i finalment es va desmaiar, va caure i es va donar un fort cop al cap.

Un veí va trucar al 112 i li van indicar que s'enviava una ambulància amb un metge. Tot i això, des que van trucar per primera vegada fins que la seva companya va ser atesa, va transcórrer aproximadament una hora i mitja.

Contingut

Atès que de l'informe elaborat pel SEM no es desprèn que s'actués diligentment, ja que no es va informar el promotor del temps que trigaria a arribar el metge d'atenció continuada ni del fet que el metge trigaria molt més temps que el que sol trigar una ambulància, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes a fi d'evitar que es torni a produir la desinformació que va patir el promotor.

També, en vista de l'informe tramès, se suggereix al Departament que avaluï l'actuació del metge d'atenció continuada assignat per anar al domicili de la companya del promotor, tenint en compte l'exigència del compliment de les obligacions dels professionals d'acord amb els deures i les obligacions previstos en la Llei d'ordenació de les professions sanitàries i en el Codi de deontologia mèdica. 

I finalment, atès que s'han reconegut, també, els problemes de coordinació i informació horària i la possibilitat de millorar l'actuació, el Síndic suggereix al Departament que millori la informació que donen els agents dels serveis d'urgències als pacients i familiars afectats, i que la direcció del Servei revisi i corregeixi, si escau, l'organització i actitud dels professionals, a fi d'evitar futurs malentesos, desinformació i dades equivocades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/06/2014 Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) Sol·licitud d'informació a l'Administració
21/07/2014 Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/07/2014 Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/11/2014 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
04/11/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació