Resolució
Q-03552/2012 Disconformitat amb la manca de cobrament d'una prestació de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 14/05/2012
Data de l'últim moviment 13/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de cobrament de la prestació de la renda mínima d'inserció (en endavant RMI).

Contingut

La Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom indica que en data 28 de març de 2012 l'Òrgan Tècnic va valorar favorablement la sol·licitud d'increment de la quantia de la prestació econòmica de l'RMI de la persona interessada amb efectes des de l'1 d'abril de 2012, i que resta a l'espera que la Comissió Interdepartamental de l'RMI adopti la resolució de modificació corresponent i es pugui procedir a l'actualització de les mensualitats tan bon punt hi hagi disponibilitat de tresoreria. 

Aquesta informació posa de manifest el temps transcorregut des del moment en què es va valorar favorablement l'increment de la prestació sense que s'hagi dictat la resolució corresponent i s'hagi procedit a l'abonament de la prestació actualitzada. 

Per aquest motiu, el Síndic insisteix en la necessitat d'esmenar esforços per resoldre aquesta situació, a fi d'assegurar que la persona interessada vegi satisfets els seus drets, i evitar així un risc d'exclusió social més gran. 

En aquest sentit, sense desconèixer les dificultats en què es troba l'Administració en el context econòmic actual, cal prendre les mesures adients per atendre aquests casos, tant pel que fa a la resolució de l'expedient com pel que fa a la disponibilitat pressupostària adequada per atendre les demandes en aquests procediments. 

De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que dugui a terme totes les mesures que siguin necessàries per dictar la resolució corresponent, actualitzar la quantia de la prestació i procedir a l'abonament de les mensualitats més els endarreriments corresponents.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/07/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/10/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/04/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
27/05/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
26/09/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
08/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
08/05/2014 Síndic de Greuges de Sant Feliu de Guíxols Irregularitat
09/05/2014 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Irregularitat
13/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat