La promotora es queixa pel tracte que li va dispensar la seva metgessa de capçalera.
Per aquest mateix motiu, va presentar davant de l'Administració sanitària una reclamació a final de juliol, de la qual no ha obtingut cap resposta.
El Departament de Salut comunica que l'incident es va produir quan la pacient, que tenia cita amb la infermera, va trucar a la porta de la metgessa i va entrar sense esperar resposta. La doctora li va recriminar que hagués entrat sense esperar, ja que va interrompre el funcionament normal de la consulta.
Aquest departament també esmenta que no consta que hi hagi cap reclamació en relació amb el tracte que aquesta metgessa presta als usuaris. Tanmateix, no informa, d'una banda, sobre quin va ser el to i les formes de la recriminació que va fer aquesta professional sanitària a la persona interessada i, d'altra banda, si s'ha contestat la reclamació d'aquesta persona. Per tant, s'entén que no s'ha fet.
Davant d'això, i sense que això prejutgi una actuació incorrecta de la metgessa perquè, de la informació que el Departament facilita, no es pot deduir aquest extrem, el Síndic recorda que les persones que són ateses als centre sanitaris tenen dret que se les tracti de manera respectuosa i educada, amb independència de les seves expectatives. També recorda el deure legal de contestar de manera raonada tot donant resposta a allò que la persona interessada ha plantejat.
A banda d'aquest reconeixement normatiu, es remet també a les bones pràctiques administratives que han de regir l'actuació de les administracions públiques i, en aquest sentit, el Síndic va aprovar el Codi de bones pràctiques administratives, el setembre de 2009.
Pel que fa al tracte, en l'apartat VI aquest codi fa referència a les bones pràctiques en el tracte a les persones que s'adrecen a l'Administració. Concretament, recull que els empleats públics han de tractar respectuosament les persones i l'Administració ha de demanar disculpes quan les tracta de manera errònia.
Pel que fa a la manca de resposta a la reclamació, l'apartat VII enuncia que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. També es recull que la manca de competència o la incoherència de les peticions formulades no exonera l'Administració del deure de resposta.
Per tant, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes per tal que es faci arribar un escrit a la persona interessada de resposta a la seva reclamació.