Resolució
Q-03582/2014 Disconformitat amb el fet que l'Ajuntament d'Alfarràs no faciliti als regidors els documents relacionats amb els assumptes que es tractaran als plens i amb l'horari establert per consultar els arxius i expedients municipals

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 13/05/2014
Data de l'últim moviment 10/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Alfarràs Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Diversos regidors de l'Ajuntament d'Alfarràs han manifestat la seva disconformitat amb el fet que l'Ajuntament no els faciliti els documents relacionats amb els assumptes que es tractaran als plens amb anterioritat a la data assenyalada per a la sessió plenària, la qual cosa dificulta l'exercici de les seves funcions. 

També plantegen la dificultat que els comporta l'horari establert perquè puguin consultar els arxius i expedients municipals, que consideren incompatible amb les seves obligacions laborals.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 164.2 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya determina que l'accés a la informació municipal relacionada amb els punts de l'ordre del dia d'una sessió d'un òrgan col·legiat l'ha de facilitar directament l'ajuntament als regidors que en formen part, sense necessitat que en facin la petició expressa. D'altra banda, l'apartat 4 del mateix precepte assenyala que caldrà facilitar ?la documentació íntegra de tots els assumptes inclosos en l'ordre del dia de les sessions dels òrgans col·legiats, des del mateix moment de la convocatòria?. 

Per tant, el Síndic recorda a l'Ajuntament d'Alfarràs el deure legal de facilitar a tots els regidors la documentació íntegra de tots els assumptes inclosos en l'ordre del dia de les sessions del Ple, en el moment de convocar-lo i sense necessitat de petició prèvia dels regidors. 

Pel que fa a l'horari establert per consultar els arxius i expedients municipals, el Síndic ha assenyalat en altres ocasions que cal fer compatible el dret dels regidors a consultar els documents i arxius municipals amb el funcionament normal de l'Administració municipal. 

Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que valori la possibilitat de modificar l'horari d'accés establert per intentar apropar-lo a la petició dels promotors de la queixa, en la mesura que les disponibilitats organitzatives del consistori ho permetin.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/02/2014 Ajuntament d'Alfarràs Resolució pendent d'acceptació
26/09/2014 Ajuntament d'Alfarràs Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
13/11/2014 Ajuntament d'Alfarràs Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
24/04/2015 Ajuntament d'Alfarràs Resolució pendent d'acceptació
09/06/2015 Ajuntament d'Alfarràs Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
23/11/2015 Ajuntament d'Alfarràs Resposta a la resolució pendent d'acceptació
09/12/2015 Ajuntament d'Alfarràs Irregularitat
10/12/2015 Ajuntament d'Alfarràs Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-00803/2013
Q-09249/2013
Q-00533/2015