Resolució
Q-03605/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Blanes a dues sol·licituds relatives a l'impost sobre béns immobles corresponent a dues places d'aparcament.

Matèries
Administració pública i tributs
Tributs
Tributs locals
Data d'inici 29/07/2010
Data de l'últim moviment 22/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Blanes Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que l'Ajuntament de Blanes no ha donat resposta a dues sol·licituds en què demanava la devolució de l'import de l'impost sobre béns immobles (en endavant IBI) corresponent a dues places d'aparcament.

Contingut

L'Ajuntament aporta còpia de la resolució que posteriorment s'ha enviat al promotor de la queixa, en la qual s'indica que la Junta de Govern Local va acordar desestimar la reclamació efectuada per la persona interessada perquè no tenia legitimació suficient per sol·licitar la devolució i perquè no eren la mateixa persona el subjecte passiu de l'impost i qui té el dret de sol·licitar la devolució d'ingressos indeguts esmentada si així ho considera convenient, tot i que aquest cas no es troba comprès en els supòsits de devolució previstos en l'article 221 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

El Síndic assenyala que la persona interessada i la persona que consta a l'Ajuntament com a legitimada per reclamar la devolució són cotitulars de les places d'aparcament, i que el promotor de la queixa és també titular del número de compte des d'on es va efectuar l'abonament dels rebuts de l'IBI.

En qualsevol cas, però, i atès que el cas plantejat no es troba comprès entre els supòsits de devolució de l'article 221 de la Llei general tributària, el Síndic comparteix amb l'Ajuntament que no és procedent la devolució d'ingressos indeguts.

No obstant això, aquesta institució destaca que s'ha superat amb escreix el termini que tenia l'Administració per resoldre, i per això recorda que l'actuació de les administracions públiques s'ha de regir per principis d'eficàcia i celeritat i que l'Administració té el deure de respectar els terminis legalment establerts per resoldre procediments.

Finalment, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que s'adoptin les mesures oportunes a fi d'evitar que situacions com la que s'ha produït en aquest cas no es tornin a repetir i es doni resposta a les sol·licituds presentades en terminis raonables.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/08/2010 Ajuntament de Blanes Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/12/2010 Ajuntament de Blanes Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/03/2011 Ajuntament de Blanes Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/05/2011 Ajuntament de Blanes Reiteració posterior a la primera
09/06/2011 Ajuntament de Blanes Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/07/2011 Ajuntament de Blanes Resolució