L'Ajuntament aporta còpia de la resolució que posteriorment s'ha enviat al promotor de la queixa, en la qual s'indica que la Junta de Govern Local va acordar desestimar la reclamació efectuada per la persona interessada perquè no tenia legitimació suficient per sol·licitar la devolució i perquè no eren la mateixa persona el subjecte passiu de l'impost i qui té el dret de sol·licitar la devolució d'ingressos indeguts esmentada si així ho considera convenient, tot i que aquest cas no es troba comprès en els supòsits de devolució previstos en l'article 221 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
El Síndic assenyala que la persona interessada i la persona que consta a l'Ajuntament com a legitimada per reclamar la devolució són cotitulars de les places d'aparcament, i que el promotor de la queixa és també titular del número de compte des d'on es va efectuar l'abonament dels rebuts de l'IBI.
En qualsevol cas, però, i atès que el cas plantejat no es troba comprès entre els supòsits de devolució de l'article 221 de la Llei general tributària, el Síndic comparteix amb l'Ajuntament que no és procedent la devolució d'ingressos indeguts.
No obstant això, aquesta institució destaca que s'ha superat amb escreix el termini que tenia l'Administració per resoldre, i per això recorda que l'actuació de les administracions públiques s'ha de regir per principis d'eficàcia i celeritat i que l'Administració té el deure de respectar els terminis legalment establerts per resoldre procediments.
Finalment, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que s'adoptin les mesures oportunes a fi d'evitar que situacions com la que s'ha produït en aquest cas no es tornin a repetir i es doni resposta a les sol·licituds presentades en terminis raonables.