La promotora exposa que, després del període de preinscripció, va matricular el seu fill a l'institut d'educació secundària (en endavant IES) Sales de Viladecans per cursar 2n d'educació secundària obligatòria (en endavant ESO) per al curs 2010-2011. Explica que el Departament d'Educació li va indicar que el podia matricular, ja que hi havia vacants i el seu fill era el primer de la llista d'espera.
Tot i això, recentment li han comunicat que l'alumne no podrà cursar els seus estudis en aquest centre, perquè l'IES no havia tingut en compte, en el moment de fer les previsions de la matrícula, els alumnes repetidors.
La promotora de la queixa mostra la seva disconformitat amb el procediment seguit i manifesta els inconvenients que li ha comportat tot aquest procés: omplir tota la documentació, pagar la matrícula, pagar l'AMPA, fer el carnet, comprar un llibre, sol·licitar el servei de reutilització de llibres, trucar a l'antic IES Torre Roja per donar de baixa la plaça, tramitar l'accés a un ordinador -ja que en aquest IES algunes assignatures s'estudien sense llibre-, anar a parlar amb el cap d'estudis, etc.
La persona interessada va presentar un recurs d'alçada respecte a aquest procediment als Serveis Territorials del Baix Llobregat, però no ha rebut cap resposta.
L'anterior Departament d'Educació va explicar que hi va haver un error informàtic en el procés que va provocar que inicialment es comuniqués a la persona interessada que el seu fill sí que havia obtingut plaça al centre. Tanmateix, posteriorment se la va informar de l'error i actualment l'alumne cursa 2n d'ESO al seu institut d'origen.
Davant d'aquesta informació, s'observa que l'Administració, en aquest cas, ha esmenat el seu error. Tot i això, el Síndic recorda al Departament d'Ensenyament que, en futurs processos d'admissió als centres educatius, cal que s'asseguri la veracitat de la informació que es dóna a les famílies sol·licitants.
Aquesta institució considera que les expectatives que es generen en un procés de preinscripció escolar són prou importants perquè l'Administració sigui absolutament rigorosa i ofereixi un tracte adequat a tots els sol·licitants.
Amb aquest recordatori, es donen per finalitzades les actuacions en aquest assumpte.