Resolució
Q-03636/2010 Manca de motivació d'Adigsa de la denegació d'una compensació per l'endarreriment en el lliurament d'uns habitatges.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Responsabilitat patrimonial
Data d'inici 02/08/2010
Data de l'últim moviment 30/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - No s'accepta la resolució

Plantejament

Les persones interessades, adjudicatàries dels habitatges situats al carrer Ramon Turró de Barcelona, mostren la seva disconformitat amb la tramitació de la reclamació que han formulat pels perjudicis que consideren que els ha ocasionat l'endarreriment en el lliurament d'aquests habitatges. 

Els promotors de la queixa acrediten que van formular una reclamació en què demanaven una compensació pels perjudicis que ells entenen que han patit. La compensació que demanen és un més de carència en el pagament del lloguer i que Adigsa assumeixi el cost de l'alta dels subministraments.

Expliquen que Adigsa els va respondre que no era responsable de l'endarreriment. Davant d'això, van presentar nou escrit, en data 28 de juliol de 2010, en què exposaven les raons per les quals consideren que sí que li és imputable la responsabilitat.

Contingut

La informació de resposta que va facilitar l'anterior secretària d'Habitatge assenyalava les raons per les quals Adigsa entenia que la reclamació no havia de prosperar, i assenyalava també que les va comunicar a les persones interessades. 

Tanmateix, el Síndic entén que la reclamació indicada s'ha de tramitar d'acord amb el règim i el procediment establert per a les reclamacions de responsabilitat patrimonial de les administracions públiques, sens perjudici de requerir-ne l'esmena, si escau.  

En aquest sentit, recorda que la tramitació correcta del procediment garanteix que es puguin investigar les circumstàncies que han concorregut i que el ciutadà pugui aportar proves i fer-ne al·legacions. 

Per això, més enllà del conjunt de circumstàncies i valoracions per les quals Adigsa entén, en aquest cas, que la reclamació no ha de prosperar, la tramitació d'acord amb el procediment establert i la resolució expressa i formal no són només una obligació legal per a l'Administració, sinó que constitueixen la via establerta per esbrinar objectivament els fets i valorar-ne la reclamació, a més d'una manifestació del dret a una bona administració.

D'acord amb les consideracions precedents, el Síndic recorda al Departament de Territori i Sostenibilitat el deure de donar a la reclamació que va motivar aquesta actuació una tramitació completa, d'acord amb el procediment establert per a les reclamacions de responsabilitat patrimonial, i l'obligació de resoldre-la expressament i formalment.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/09/2010 Administració, Promoció i Gestió, SA (ADIGSA) Sol·licitud d'informació a l'Administració
24/11/2010 Administració, Promoció i Gestió, SA (ADIGSA) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/02/2011 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
16/03/2011 Departament de Territori i Sostenibilitat Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
14/06/2011 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
30/01/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Reial decret 429/1993, de 26 de març, que aprova el Reglament en matèria de responsabilitat patrimonial- BOE.106 (04/05/1993)