La promotora es queixa de les presumptament escasses oportunitats formatives de l'alumnat amb necessitats educatives especials resident a Lleida.
Exposa que el seu fill, escolaritzat en un institut de Lleida, només pot accedir a un programa de qualificació professional inicial (en endavant PQPI) de jardineria, que no respon als seus interessos.
A partir de l'informe tramès pel Departament d'Ensenyament, el Síndic constata que, de cara al curs 2011/2012, l'oferta de PQPI específics per a persones amb necessitats educatives especials està conformada per dos programes d'auxiliars en vivers i jardins, un programa d'auxiliar d'hoteleria (cuina i serveis de restauració), i un programa d'auxiliar d'imatge personal (perruqueria i estètica).
A més, cal ampliar aquesta oferta amb la resta de PQPI, que tenen el deure legal de reservar places per a alumnat amb necessitats educatives especials.
En aquest sentit, el Síndic desconeix si l'oferta existent és suficient, i si hi ha hagut alumnes que s'han quedat sense poder accedir a aquests programes per inexistència de places vacants. Si aquest és el cas, demana al Departament que li ho faci saber.
D'altra banda, la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació, recull en l'article 60.5 que ?s'han d'organitzar programes específics de qualificació professional inicial orientats a resoldre les necessitats de qualificació i d'inserció laboral dels alumnes nouvinguts i dels alumnes amb discapacitats que ho requereixin?. Per tant, el Síndic demana que el Departament d'Ensenyament garanteixi el desplegament d'aquesta oferta, com ja està fent, i la seva diversificació, per donar resposta a les necessitats de formació de l'alumnat amb necessitats educatives especials.
Fet aquest suggeriment amb caràcter general, i atès que el fill de la promotora ha estat escolaritzat al PQPI d'auxiliar en vivers i jardins, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.