Resolució
Q-03688/2010 Manca d'informació de la Direcció General de Turisme de la resolució sobre una reclamació/denúncia per una infracció turística.

Matèries
Consum
Administració de defensa dels consumidors
Data d'inici 04/08/2010
Data de l'últim moviment 17/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor mostra la seva disconformitat amb la resposta de la Direcció General de Turisme de data 16 de juliol de 2010 a una denúncia per una infracció turística.

La persona interessada explica que, en aquell escrit de resposta, la Direcció General de Turisme l'informava que s'iniciarien les actuacions pertinents per comprovar l'abast dels fets que va denunciar i si es constatava l'existència d'alguna infracció en matèria de disciplina turística i defensa dels consumidors, es prendrien les mesures necessàries per corregir la conducta infractora, tot i que, com a denunciant, no li comunicarien la resolució del procediment. 

El reclamant exposa el seu desacord amb aquest fet i, concretament, amb el fet que se l'informés que aquesta exclusió del procediment era la pràctica que habitualment se segueix en els casos de reclamació/denúncia.  

Per aquest motiu, la persona interessada va exposar de nou la seva disconformitat davant la Direcció General de Turisme tot reclamant que aquesta manca d'informació obstaculitza la transparència dels procediments.

Contingut

Un cop rebuda la resposta de la Direcció General de Turisme, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que és freqüent la queixa de la persona que presenta una denúncia a l'Administració de la Generalitat i no rep cap tipus d'informació sobre la tramitació. En aquests supòsits, el Síndic ja s'ha pronunciat en el sentit que, fins i tot quan el denunciant no és titular d'un interès legítim, l'Administració actuant ha d'informar-lo tant de les actuacions a què ha donat lloc la seva denúncia com també, encara que sigui succintament, del desenllaç.

De fet, de l'examen de la diversa jurisprudència existent amb relació a la posició jurídica del denunciant, no se'n desprèn una negativa taxativa al fet que l'Administració actuant informi el denunciant de les actuacions derivades de la seva denúncia.

Per aquest motiu, el Síndic indica que aquest criteri de la institució també ha estat recollit en el Codi de bones pràctiques administratives aprovat el 2 de setembre de 2009 quan estableix que "el denunciant que no és titular d'un interès legítim té dret que l'Administració l'informi tant de les actuacions a què ha donat lloc la seva denúncia i també, encara que sigui succintament, del desenllaç".

Per tant, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que, tot i que consideri que el promotor no és persona interessada, l'informi tant de les actuacions a què ha donat lloc la seva denúncia com també, encara que sigui succintament, del desenllaç.

Amb aquest suggeriment, es finalitza la intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/09/2010 Direcció General de Turisme Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/10/2010 Direcció General de Turisme Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/02/2011 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució