Resolució
Q-03724/2014 Disconformitat amb Iberdrola per la penalització per trencament del període de permanència

Matèries
Consum
Gas
Data d'inici 20/05/2014
Data de l'últim moviment 21/01/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Iberdrola. Delegació Catalunya Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Actuació no irregular de l'administració

Plantejament

La promotora de la queixa exposa que en data 24 de gener de 2014 una comercial d'Iberdrola va presentar-se al seu domicili i li va fer dos contractes de subministrament amb aquesta companyia. Posteriorment, ha rebut tres factures per imports de 262,09 euros (gas), 87,85 euros (electricitat) i 60 euros per trencament del període de permanència. 

Diu que només ha satisfet l'import de 87,85 euros i que ha retornat els rebuts pels altres dos imports, ja que considera que la comercial va contractar, sense que ella hi donés la conformitat, els dos subministrament amb Iberdrola. Per aquest motiu, demana que la companyia subministradora dugui a terme totes les gestions per retornar els subministraments a les companyies amb qui els tenia contractats prèviament, i que anul·li l'import de 60 euros que se li demana en concepte de trencament del període de permanència.

Contingut

Segons Iberdrola, la promotora manté un deute pendent per import total de 322,09 euros, dels quals 262,09 corresponen al consum de gas i 60 a la baixa anticipada. La companyia també informa que el consum facturat és el correcte, atès que coincideix amb la lectura registrada per l'empresa distribuïdora, que és l'encarregada legalment de registrar i facilitar els consums a les empreses comercialitzadores.

Pel que fa a l'import pel consum de gas efectuat, el Síndic no observa cap tipus d'irregularitat, perquè s'ha facturat segons el registre facilitat per l'empresa distribuïdora Gas Natural.

Però en relació amb l'import que se sol·licita a la promotora en concepte de baixa anticipada, el Síndic considera que s'ha de tenir en compte, d'una banda, que es tracta d'una persona d'edat avançada, i de l'altra que manifesta que els comercials que van fer el contracte no la van informar correctament.

Per aquest motiu, i vist que hi ha dubtes, més que raonables, que la promotora conegués les conseqüències de l'incompliment del període de permanència, el Síndic suggereix a Iberdrola que anul·li l'import per baixa anticipada facturat a la promotora (60 euros), sens perjudici de sol·licitar-li l'import pel consum efectuat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/05/2014 Iberdrola. Delegació Catalunya Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2014 Iberdrola. Delegació Catalunya Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/08/2014 Iberdrola. Delegació Catalunya Resolució pendent d'acceptació
28/08/2014 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
13/10/2014 Iberdrola. Delegació Catalunya Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
28/10/2014 Iberdrola. Delegació Catalunya Resposta a la resolució pendent d'acceptació
21/01/2015 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa No irregularitat
21/01/2015 Iberdrola. Delegació Catalunya No irregularitat