El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la qualificació de no apte obtinguda en el tercer exercici de la primera prova del procés selectiu, en el torn de promoció interna, per proveir 749 places de l'escala auxiliar d'administració de la Generalitat de Catalunya.
Exposa que en data 3 de juny de 2011 va adreçar a la Direcció General de Funció Pública un recurs que qualifica d'alçada contra una resolució d'un altre recurs anterior amb la mateixa qualificació que va presentar en data 16 de març de 2011 contra la resolució de data 14 de març de 2011 per la qual es feien públiques les qualificacions dels exercicis primer i tercer de la primera prova del procés esmentat.
En aquest document es posa de manifest l'existència d'errors en la correcció de l'examen del qual sol·licitava la revisió.
L'informe tramès per la Direcció General de Funció Pública posa de manifest, en síntesi, que un cop la persona interessada va efectuar una ampliació del recurs d'alçada, com en altres casos semblants, el tribunal va revisar l'actuació administrativa sense trobar l'existència de cap error material ni aritmètic que pogués modificar la puntuació inicialment atorgada, i, en conseqüència, es va desestimar el recurs.
El Síndic entén, doncs, que segurament la revisió es va fer d'acord amb el patró de correcció, que el Síndic entén que deu ser l'equivalent a la plantilla de correcció pròpia dels exàmens tipus test i que devia quedar establert pel tribunal qualificador, per tal d'evitar arbitrarietats a l'hora d'atorgar la puntuació establerta als criteris de valoració dels quals sí que es va lliurar còpia al seu dia al promotor de la queixa.
Tanmateix, no consta que al promotor se li trametés còpia d'aquest patró, tot i haver-lo sol·licitat i, si bé és cert que el tribunal qualificador és qui fa la valoració dels exercicis amb objectivitat i independència, d'acord amb els criteris de correcció aplicats de forma estricta i amb la discrecionalitat tècnica de què gaudeix, això no ha de ser cap obstacle per trametre el patró de correcció que en tot cas pot servir per una millor defensa dels drets de les persones interessades quan els consideren vulnerats.
És per aquest motiu que el Síndic demana al Departament de Governació i Relacions Institucionals que, en el futur, en casos semblants al que planteja el promotor de la queixa, es remeti a les persones interessades tota la documentació relativa als criteris o barems de correcció dels tribunals, a més de les plantilles o patrons de correcció dels exercicis.