Resolució
Q-03745/2010 Manca de resposta i d'actuació de l'Ajuntament de Barcelona davant de diverses denúncies per molèsties d'un centre cívic.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 06/08/2010
Data de l'últim moviment 13/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor s'ha adreçat al Síndic per exposar el seu malestar per la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona als escrits que va adreçar a aquesta Administració els dies 23 de juny i 3 d'agost de 2010.

En síntesi, la persona interessada denuncia les molèsties causades per un soroll que creu que pot provenir del centre cívic Convent de Sant Agustí. Una patrulla de la Guàrdia Urbana va corroborar aquesta suposició en una inspecció visual. 

A l'escrit del mes d'agost, la persona interessada exposava que les molèsties, lluny de minvar, s'han agreujat.

Contingut

L'Ajuntament de Barcelona posa de manifest que la font sonora causant de les molèsties té el seu origen en els aparells de climatització del Museu de la Xocolata. El consistori explica que ha comunicat aquest fet a la direcció del Museu i ara ha de comprovar que les molèsties hagin estat esmenades. 

Tot i això, l'1 d'octubre de 2010, el Districte de Ciutat Vella va adreçar a la persona interessada un escrit en què no queda prou clar el seguiment que es farà per verificar no només que el Museu ha dut a terme la correcció, sinó per comprovar l'eficàcia de les mesures correctores, ja que indiquen al promotor que contacti directament amb la direcció del Museu.

Per aquest motiu, el Síndic recorda que l'Ajuntament té l'obligació d'inspeccionar i controlar que les mesures correctores aplicades als aparells causants de les molèsties hagin estat realitzades amb èxit per corregir la problemàtica acústica detectada. En cas contrari, ha d'ordenar les mesures sancionadores i de restabliment de la legalitat ambiental alterada per posar fi a la pertorbació objecte de la queixa.

Amb aquest recordatori de deures legals, es finalitza l'expedient, tot i la possibilitat de reobrir-lo en el cas que la persona interessada comuniqués la persistència de les molèsties, un cop es posin en marxa les correccions esmentades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/11/2010 Districte de Ciutat Vella Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/12/2010 Districte de Ciutat Vella Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/01/2011 Ajuntament de Barcelona Resolució