Q-03767/2009 | Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de revisió del reconeixement de la situació de dependència i de les reclamacions corresponents. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora mostra la seva disconformitat pel procediment del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) de reconeixement de la situació de dependència a nom del seu pare. En concret, es queixa dels fets següents: En primer lloc, de la manca de resposta a la sol·licitud de reconeixement del grau de disminució presentada en data 12 d'agost de 2009. Sobre aquesta qüestió, la promotora informa que en data 7 de desembre de 2009 va presentar una reclamació davant del DASC pel retard en resoldre la sol·licitud de grau de disminució. En segon lloc, de la manca de resposta a la sol·licitud de revisió de grau de data 9 de setembre de 2009. També informa que en data 7 de desembre de 2009 va presentar una reclamació al DASC per aquest retard. I en tercer lloc, de la manca de resolució del Programa individual d'atenció (en endavant PIA) i del pagament de la prestació. La promotora posa de manifest que en data 24 de novembre de 2009 es va signar l'acord PIA, en què es proposava el servei d'atenció domiciliària, el de teleassistència i una prestació econòmica per cuidador no professional d'un import de 300 euros.
En data 2 de desembre de 2010, l'anterior DASC comunica que, amb relació a la sol·licitud de revisió de grau i nivell de la situació de la dependència, "en data 25 de maig de 2010, es va dictar una resolució estimatòria que li atorgava un grau III nivell 1 i es va fer la notificació corresponent". Si bé l'objecte de la queixa s'ha resolt favorablement, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família la necessitat que adopti mesures per tal de reduir la durada dels procediments relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, de manera que es resolguin en un termini raonable, tot evitant dilacions, i es faci possible l'accés de les persones dependents als serveis i les prestacions que els corresponen, d'acord amb la Llei. Amb aquest recordatori, es finalitzen les actuacions en aquest assumpte.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
03/09/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
23/09/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/09/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resolució |
28/01/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
24/03/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
23/04/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
28/05/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
18/11/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
02/12/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
04/03/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |
Normativa |
|
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006) |
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992) |