El DASC informa que, respecte a la manca d'informació sobre aquesta prestació que al·leguen les persones interessades, en data 4 de febrer de 2005, es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya l'Ordre BEF/12/2005, de 31 de gener. Aquesta Ordre aprova les bases per a la concessió de prestacions econòmiques per a les famílies amb filles i fills a càrrec, i es va obrir convocatòria per a l'any 2005, en què es va posar en coneixement de tots els ciutadans l'obertura de la convocatòria i les diferents prestacions destinades a la població.
A l'informe del DASC, s’exposa que no es pot atendre la petició de les persones interessades perquè es revisi ara la seva sol·licitud, sens perjudici de la convocatòria de l'any 2006, aprovada per l'Ordre BEF/74/2006, d'1 de març, tenint en compte que el DASC havia portat a terme una difusió àmplia i general de les diferents prestacions i els ajuts destinats a la població, mitjançant l'edició de 300.000 tríptics informatius, 5.000 pòsters divulgatius i publicitat diversa als mitjans de comunicació principals. Així mateix, es fa referència al fet que a la pàgina web de la Generalitat es podia consultar quins eren els termes en els quals s'havia de fer la sol·licitud per a les diferents prestacions, quines persones n'eren beneficiàries i el termini en què s'havien de sol·licitar aquestes prestacions.
D’altra banda, la resposta rebuda indica que l'ajut per a les famílies amb vulnerabilitat especial està sotmès a un nivell d'ingressos que no es pot pressuposar en el moment en què el personal de l'Administració informa les persones interessades. Sobre aquest darrer aspecte, el Síndic es torna a adreçar al DASC perquè consideri la importància de vetllar per tal que, a l'hora de tramitar la prestació per infant a càrrec i la prestació econòmica per adopció, de manera general i sense entrar a valorar o pressuposar el nivell d'ingressos de cadascuna de les persones interessades, es faciliti informació presencial sobre l'existència de la prestació econòmica per adopció múltiple sotmesa al nivell d'ingressos familiars, en els casos que, d'acord amb les dades facilitades per la persona interessada, pugui ser-li d'interès.
D'acord amb la informació rebuda, el Síndic indica el següent:
En primer lloc, els promotors han adoptat tres germans i tenen la condició de família nombrosa. Els infants que són fills biològics de famílies nombroses tenen dret a rebre la prestació per infant a càrrec durant sis anys des del moment que neixen. Els infants que són fills adoptats de famílies nombroses no tenen garantit el mateix dret a rebre la prestació per infant a càrrec durant sis anys com els biològics, per no considerar-los infants quan superen els dotze anys. La consideració de la data del naixement té lògica, sentit i, òbviament, efectes jurídics en el cas dels infants biològics, però no en té en el cas dels infants adoptats. En aquest cas, la data de la constitució de l’adopció dels infants és la data que té els efectes jurídics que en aquest cas s'han de tenir en compte, per ser la data que els atorga el dret de rebre la prestació esmentada.
En segon lloc, davant d’aquest greuge comparatiu entre els infants biològics i els adoptats, no és de consideració la interpretació restrictiva que s'argumenta en la resposta rebuda en l'expedient 00177/08, en al·legar que el conjunt d'ajuts atorgats van adreçats als infants, segons l'article 5 de la Llei 18/2004, de 4 de juliol, de suport a les famílies, la Llei 8/1995, de 27 de juliol, d'atenció i de protecció dels infants i els adolescents, entenent-se per infant tota persona menor de dotze anys i per adolescent tota persona amb edat compresa entre els dotze anys i la majoria d'edat.
Des de la perspectiva dels drets dels infants, el Síndic suggereix que s’atorguin les prestacions basant-se en el sentit ampli que assenyala la Convenció sobre drets de l'infant, que a l’article 1 determina que s'entén per infant tot ésser humà menor de divuit anys, tret que en virtut de la llei que li sigui aplicable hagi assolit la majoria d'edat abans. La Llei 18/2003no especifica una edat determinada i estableix un ajut per a les "famílies que adoptin o acullin un menor o una menor, en funció del nivell d'ingressos familiars".