El promotor de la queixa exposa que el 25 de febrer de 2014 va enviar un escrit a l'Ajuntament en què denunciava que arran les obres que s'han fet en un carrer del municipi s'ha creat un pendent que canalitza les aigües pluvials cap al seu habitatge i que li provoca desperfectes al terra del menjador. Tot i això, no ha rebut resposta.
El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que se'ls notifiqui dins del termini legalment establert. Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos a comptar de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.
D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que doni resposta expressa i motivada a totes les qüestions plantejades pel promotor de la queixa en l'escrit que va presentar davant la corporació local.