La persona interessada exposa la seva queixa perquè, d'una banda, un centre d'atenció primària (en endavant CAP) no la va voler atendre després que s'hagués empadronat al municipi i, de l'altra, perquè manifesta que a l'Hospital de Figueres no es prenen seriosament totes les patologies que té.
De la informació proporcionada pel Departament de Salut, se'n desprèn que des de que se li va reconèixer el dret a l'assistència mèdica a càrrec del Servei Català de la Salut, la persona interessada ha estat visitada al CAP i a altres dependències de la comarca en nombroses ocasions, i també per diversos serveis de l'Hospital de Figueres. S'exposa, a més a més, que la persona interessada actualment acudeix periòdicament a les visites que se li segueixen programant, i que dels informes clínics se'n dedueix que la pluripatologia que pateix està sota control i seguiment. Finalment, el Departament de Salut manifesta que la direcció de consultes externes va considerar que l'atenció mèdica donada a la persona interessada va ser correcta i que les visites van estar ben programades.
Atesa aquesta informació, el Síndic aprecia que l'objecte de la queixa de la persona interessada és que les vistes es programen amb una demora superior al que seria desitjable, i això fa es que tingui la percepció de desatenció.
En conseqüència, el Síndic encoratja el Departament de Salut perquè segueixi aplicant totes les mesures que calguin per tal que els ciutadans vegin reconegut el seu dret a l'assistència sanitària de manera suficientment àgil.