Resolució
Q-03826/2015 Manca de pagament de l'import concedit en concepte d'ajut del Programa d'atenció social a les persones amb discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 02/06/2015
Data de l'últim moviment 08/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa exposa que per resolució de data 25 de juny de 2014 li va ser concedit un ajut econòmic per un import de fins a 150 euros per a un arnés per a grua i d'un import de fins a 2.300 euros per a una grua de bipedestació o de sostre. Seguidament, en data 17 de juliol de 2014, va presentar al Departament de Benestar Social i Família els rebuts i les factures justificatives de la despesa a fi que la resolució tingués efecte. En veure que no se li feia efectiu el pagament, en dates de 10 de desembre de 2014 i 25 de març de 2015 va presentar dos escrits de reclamació mitjançant els quals sol·licitava l'abonament de l'ajut concedit, però encara no ha rebut resposta.

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb tot això, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació de les reclamacions presentades en dates de 10 de desembre de 2014 i 25 de març de 2015 pel promotor i que s'hi doni resposta sense demora, ja que s'ha superat el termini legalment establert. Així mateix, li demana que, si escau, es faci el pagament de l'ajut econòmic del Programa d'atenció social a les persones amb discapacitat concedit al promotor per resolució de data 25 de juny de 2014.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
24/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
08/10/2015 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat