Resolució
Q-03834/2010 Retard en la tramitació, per part del Departament d'Acció Social i Ciutadania, de la sol·licitud de reconeixement de grau de discapacitat.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 12/08/2010
Data de l'últim moviment 22/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa de la demora en la tramitació de la seva sol·licitud de reconeixement de grau de discapacitat que va presentar el maig 2010.

Contingut

El Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) indica que encara no hi ha data assignada per al reconeixement de la persona interessada. Assenyala que durant els darrers anys les sol·licituds de reconeixement de grau de discapacitat han augmentat molt, per la qual cosa s'han signat uns convenis de col·laboració amb entitats públiques de la salut per incrementar els equips de valoració i amb l'objectiu d'agilitar al màxim la resposta a les demandes que fa la ciutadania, tot i que reconeix que encara hi ha una llarga llista d'espera.

El Síndic assenyala al DASC que, malgrat les mesures adoptades per millorar les llistes d'espera, els retards que es produeixen en aquests procediments d'espera, perjudiquen de manera molt important els drets de les persones amb discapacitat, i constitueixen una anomalia greu en la gestió dels procediments administratius, davant la qual cal adoptar mesures més eficaces.

Per això, el Síndic recorda al consistori el deure de l'Administració de dictar resolució expressa en tots els procediments administratius, i de fer-ho dins dels terminis màxims establerts i, pel que fa a aquest cas concret, li suggereix que adopti les mesures adequades per agilitar la tramitació, de manera que es resolgui el procediment al més aviat possible.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/08/2010 Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/09/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
08/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
22/06/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/07/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

LlEI 23/2002, de 18 de novembre, d'adequació de procediments administratius en relació amb el règim de silenci administratiu i el termini de resolució i notificació, i de primera modificació dels articles 81, 82 i 83 de la Llei 13/1989, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. - DOGC.3778 (10/12/2002)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)
Real Decreto Legislativo 2/1995, de 7 de abril, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Procedimiento Laboral. - BOE.86 (11/04/1995)