Resolució
Q-03846/2012 Disconformitat amb l'ajornament d'una visita mèdica i amb el tracte rebut en fer la reclamació

Matèries
Polítiques socials
Salut
Prestacions sanitàries
Data d'inici 25/05/2012
Data de l'últim moviment 31/12/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que se li hagi ajornat al 14 de juny de 2012 la visita que tenia programada per al 25 de maig, i perquè quan va reclamar per aquesta qüestió no la van tractar correctament.

Manifesta que el motiu de la visita era que li lliuressin les receptes que li calen a la seva filla, especialment una medicació que ha de prendre cada dia, i que no té prou receptes per arribar fins al 14 de juny.

Contingut

Un cop analitzada tota la informació de què es disposa, el Síndic entén que la part de la queixa que es referia a l'ajornament de la visita ha quedat resolta amb la programació d'una nova visita en què es va renovar la recepta electrònica de la filla de la persona interessada.

Pel que fa al tracte defectuós de què es queixa la persona interessada, el Departament de Salut informa que per mostrar el seu desacord amb el canvi de data la persona interessada es va adreçar al personal d'atenció a l'usuari del CAP amb un comportament agressiu i manca de respecte i va exigir que totes les visites tinguessin el caràcter d'urgent.

En aquest sentit, el Departament informa que es tracta d'una persona que habitualment sol·licita visites amb caràcter d'urgència que difícilment poden ser reorientades i que no va acudir a les visites urgents que li van programar per al 30 d'abril i el 6 de maig de 2012.

El Síndic recorda que totes les persones que són ateses als centre sanitaris tenen dret a ser tractades de manera respectuosa i educada, amb independència de les seves expectatives; així, s'ha de partir de la base que les relacions entre els pacients i els seus familiars d'una banda, i els professionals dels centres sanitaris d'una altra, han de mantenir sempre un tracte respectuós i digne, basat en el diàleg i la comprensió, per ambdues parts.

A banda del reconeixement normatiu, el Síndic es remet al Codi de bones pràctiques administratives editat per aquesta institució el setembre de 2009, que recull que ?en l'àmbit de la salut, l'Administració ha de tenir un tracte respectuós i amable amb el malalt i els seus familiars.?

En aquest cas, la versió dels professionals no es correspon amb la versió de la persona interessada. Per tant, el que pot fer el Síndic és verificar si l'actuació de l'Administració sanitària davant les manifestacions de la persona interessada ha estat adequada i, en aquest sentit, davant la reclamació efectuada, el Síndic considera que des del Servei Català de la Salut s'han dut a terme les actuacions indagatòries oportunes.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/06/2012 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/09/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/09/2012 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/11/2012 Servei Català de la Salut SCS Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/12/2012 Departament de Salut Resolució
31/12/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat