El promotor de la queixa, en nom d'una associació de veïns de Tàrrega, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a l'escrit que va adreçar a l'Ajuntament d'aquest municipi el 5 de juliol de 2011.
En aquest escrit sol·licitava a l'Ajuntament que intervingués en la reparació de deficiències detectades en diferents àmbits de competència municipal i que afecten principalment la via pública del barri; en el manteniment d'instal·lacions públiques, i en l'impuls d'actuacions i mesures que, a criteri de l'associació, poden afavorir l'accessibilitat de persones amb mobilitat reduïda.
El Síndic recorda a l'Ajuntament de Tàrrega que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa que sigui notificada dins del termini legalment establert
Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos a comptar de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.
Per aquest motiu, el Síndic demana a l'Ajuntament que agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud cursada pel promotor de la queixa, atès que s'han superat amb escreix els terminis legalment establerts.
Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic dóna per tancades aquestes actuacions.