Resolució
Q-03856/2011 Disconformitat amb la denegació d'una pensió de jubilació no contributiva

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 10/06/2011
Data de l'últim moviment 29/06/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denegació de la pensió de jubilació no contributiva sol·licitada per la seva mare.

Segons la informació rebuda, la persona interessada va presentar aquesta sol·licitud el 2 de desembre de 2010. En data 18 de maig de 2011 es va dictar la resolució per la qual se li denegava el dret a la pensió perquè superava el límit de recursos establert per a la unitat de convivència.

El promotor de la queixa planteja que aquesta resolució és errònia, perquè s'han tingut en compte dades que no es corresponen amb la situació real de la unitat de convivència, com ara els membres que la integren.

Contingut

En l'informe de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials sobre aquest assumpte s'indica que després de revisar les dades de l'expedient es va dictar resolució estimatòria de la reclamació prèvia i, en conseqüència, es va reconèixer a la persona interessada el dret a la pensió no contributiva, amb efectes des de l'1 de gener de 2011.

D'altra banda, el promotor de la queixa ha confirmat que el mes de desembre de 2011 la seva mare va rebre un ingrés bancari que previsiblement correspon a aquesta pensió, però que encara no ha rebut la notificació de la resolució adoptada.

En aquest sentit, el Síndic recorda que cal notificar a les persones interessades les resolucions i els actes administratius que els afecten, i que aquesta notificació s'ha de practicar, amb caràcter general, en el termini de deu dies des de la data de la resolució, i ha de seguir les condicions que estableix l'article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Així mateix, el promotor de la queixa ha manifestat que tampoc no han rebut la resolució sobre la sol·licitud de prestació complementària de la pensió no contributiva que va presentar la persona interessada. 

De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que adopti les mesures oportunes perquè com més aviat millor es notifiqui a la persona interessada la resolució sobre la reclamació prèvia que va interposar, i es resolgui expressament la sol·licitud de prestació complementària a la pensió no contributiva.

Posteriorment, el promotor de la queixa ha comunicat que la seva mare ha rebut la resolució de data 18 de gener de 2012 sobre la reclamació prèvia i la resolució sobre la prestació complementària, i que està cobrant les quantitats corresponents.

En conseqüència, el Síndic dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/07/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/10/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/12/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/02/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/06/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
29/06/2012 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat