Resolució
Q-03870/2011 Possibles irregularitats en la provisió de dos llocs de treball a l'Ajuntament de Sant Pol de Mar.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 10/06/2011
Data de l'últim moviment 22/11/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Pol de Mar Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa posa de manifest l'existència de possibles irregularitats pel que fa a la provisió de dos llocs de treball a l'Ajuntament de Sant Pol de Mar 

Exposa que l'alcalde ha atorgat una plaça de tècnica i de secretària a dues funcionàries, sense fer el preceptiu examen de capacitació, sense concurs públic i sense acreditar les categories professionals requerides.

Contingut

A partir de l'informe tramès per l'Ajuntament de Sant Pol de Mar, es posa de manifest l'existència de possibles irregularitats pel que fa a la provisió de dos llocs de treball en aquest ajuntament.

El Síndic també posa en relleu que l'Ajuntament de Sant Pol de Mar no disposa de relació de llocs de treball, instrument d'existència obligatòria segons estableix l'article 74 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, per la qual s'aprova l'Estatut bàsic de la funció pública, i en què es determina que les administracions públiques han d'estructurar la seva organització per mitjà de les relacions de treball o altres instruments similars, que han de ser públics. 

El Síndic entén que l'Ajuntament incompleix aquesta obligació legalment establerta, i és per això que l'insta a donar les ordres oportunes per tal de corregir aquesta situació irregular. 

Pel que fa a la provisió de la plaça de tècnic d'administració general, grup A, de l'escala d'administració general, en comissió de serveis interna, el Síndic constata, d'una banda, que es va dur a terme de forma irregular, ja que es va atribuir el lloc de treball a una funcionària que no tenia els requisits exigits per la normativa vigent per ser nomenada en comissió de serveis, atès que no pertany al grup de classificació A que permetria la provisió temporal i excepcional del lloc; i d'altra banda, que l'Ajuntament era conscient d'aquesta situació contrària a les previsions legals, atès l'existència d'un informe de la secretaria general de la corporació local que adverteix de la incorrecció.

Atès que el Síndic entén que en l'actualitat el lloc de treball continua essent ocupat de forma irregular, demana a l'Ajuntament que doni les ordres oportunes per tal de posar fi a aquesta situació reposant la treballadora a la seva plaça de funcionària en què tenia destinació definitiva abans del nomenament irregular.

Per finalitzar, amb relació a la plaça d'administrativa ocupada des de l'any 2005, en comissió de serveis interna, per una persona que és funcionària de carrera del grup C, auxiliar administrativa, el Síndic entén que es donen les mateixes circumstàncies anteriorment exposades sobre la provisió irregular del lloc de treball per una persona que no reuneix el requisit de pertànyer al grup de classificació que li permetria ocupar de forma provisional i temporal el lloc de treball que en l'actualitat està desenvolupant i que ni tan sols ha estat encara objecte de convocatòria pública.

Per aquesta mateixa raó el Síndic demana que l'Ajuntament actuï en conseqüència i que posi fi a la situació irregular d'aquesta persona respecte de la seva adscripció provisional, per tal que retorni a la plaça on tenia destinació definitiva dins del mateix ajuntament.

El Síndic recorda que el personal interí de les administracions locals s'ha de seleccionar d'acord amb el que estableixen l'article 94 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol, mitjançant convocatòria pública i pel sistema de concurs, llevat dels casos de màxima urgència.

Cap d'aquest requisits no va ser al·legat en l'adscripció provisional de les places en qüestió, ja que no consta ni la convocatòria pública per proveir el lloc, ni la urgència d'un nomenament dut a terme més que amb ocasió de vacant. 

Com a conseqüència de tot això, el Síndic demana que l'Ajuntament doni les ordres oportunes per tal que en el termini més breu possible es corregeixin les situacions irregulars esmentades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/08/2011 Ajuntament de Sant Pol de Mar Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/10/2011 Ajuntament de Sant Pol de Mar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/10/2011 Ajuntament de Sant Pol de Mar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/10/2011 Ajuntament de Sant Pol de Mar Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/11/2011 Ajuntament de Sant Pol de Mar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/12/2011 Ajuntament de Sant Pol de Mar Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
13/02/2012 Ajuntament de Sant Pol de Mar Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/06/2012 Ajuntament de Sant Pol de Mar Segona reiteració / No Col·laboració
18/07/2012 Ajuntament de Sant Pol de Mar Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
21/12/2012 Ajuntament de Sant Pol de Mar Resolució
12/11/2013 Ajuntament de Sant Pol de Mar Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
21/11/2013 Ajuntament de Sant Pol de Mar Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/11/2013 Ajuntament de Sant Pol de Mar Seguiment finalitzat