La promotora de la queixa fa referència a uns fets en què una persona en estat d'embriaguesa va ser atesa per una ambulància del Servei d'Emergències Mèdiques (en endavant SEM) i, d'acord amb la seva voluntat, no va ser traslladada a cap centre sanitari. La promotora considera que una persona en estat d'embriaguesa no es troba en condicions de decidir allò que li és més convenient, i que s'haurien de revisar les pautes d'actuació en aquests casos. Així ho va exposar en una reclamació que va presentar al web del SEM, a la qual no ha rebut resposta
Segons l'informe tramès pel Departament de Salut, davant d'un supòsit de demanda d'atenció per embriaguesa amb caràcter general s'activa una unitat de suport vital bàsic o avançant, i, en cas que la persona no vulgui ser traslladada a un centre assistencial, el centre coordinador valora la situació per determinar la necessitat de trasllat o la finalització del servei, tenint en compte el principi d'autonomia de la persona i el dret a rebre l'actuació sanitària proposada o a renunciar-hi.
D'altra banda, amb relació al correu electrònic que la promotora va enviar al SEM, s'indica que no es va gestionar la petició per un error.
En vista d'aquesta informació, el Síndic fa les consideracions següents: En primer lloc, pel que fa a la intervenció del SEM en el cas concret a què feia referència la promotora, no es pot determinar, amb les dades de què es disposa, que es produís una actuació irregular. I en segon lloc, pel que fa a la reclamació que va formular la promotora, cal recordar el deure de les administracions de donar resposta expressa a totes les qüestions que plantegen les persones amb relació a l'actuació dels serveis públics. D'acord amb això, el Síndic suggereix que, en cas que no s'hagi fet, es doni resposta expressa a la reclamació formulada al SEM per correu electrònic.