Resolució
Q-03884/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Moià a una sol·licitud d'un grup municipal sobre l'estat de l'endeutament consistorial.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 16/08/2010
Data de l'últim moviment 14/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Moià Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El portaveu d'un grup municipal demana la intervenció del Síndic per una suposada manca de resposta de l'Ajuntament de Moià a una informació municipal que ha demanat.

La persona interessada explica que el 9 d'abril de 2010, en la sessió de la Comissió Informativa prèvia al ple ordinari que es va celebrar el 12 d'aquell mateix mes, va demanar "el detall de l'endeutament a llarg termini i la destinació efectiva dels diners provinents dels crèdits per cobrir deutes específics del Pla de sanejament".

En no rebre resposta, el 28 d'abril de 2010 va reiterar la demanda d'informació per escrit. També ho va fer durant el ple ordinari del 27 de maig, el dia 16 de juny mitjançant correu electrònic i per darrera vegada durant el ple municipal del 29 de juliol. Tot i això, encara no disposa de resposta a la informació demanada.

Contingut

L'Ajuntament de Moià indica que en la reunió de la Comissió Informativa Municipal d'Economia del passat 8 de setembre de 2010 es va proporcionar als grups municipals la informació sol·licitada.

Davant d'aquesta informació, el Síndic manifesta que la queixa fa referència a demandes formals d'informació presentades pel grup reclamant el 9 d'abril de 2010 en sessió de la Comissió Informativa, per escrit els dies 28 d'abril i 16 de juny i mitjançant intervencions en els plens ordinaris els dies 27 de maig i 29 de juliol.

Per tant, aquesta institució recorda que el dret a la informació dels regidors i la forma d'actuar s'estableix en l'article 164 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Així, les demandes d'informació fetes per escrit s'han de contestar pel mateix mitjà i es consideren acceptades si en el termini de quatre dies no es contesten. També es disposa que la resolució denegatòria ha de ser motivada.

Així mateix, el Síndic recorda que les demandes d'informació fetes en les sessions dels plens municipals de forma oral s'han de contestar en la sessió següent i si es formulen per escrit s'han de contestar en el termini màxim d'un mes, d'acord amb l'article 105 del text legal esmentat.

En qualsevol cas, s'entén que si no es disposa de la informació demanada, per les raons que siguin, es pot donar com a resposta aquest fet i es pot avançar quan se'n podrà disposar. El Síndic constata en l'informe municipal de resposta que cap d'aquestes actuacions no s'ha realitzat.

En conseqüència, el Síndic recorda al consistori el deure legal de donar resposta a les demandes d'informació fetes pels regidors, en compliment del seu deure de control de l'acció de govern en nom dels ciutadans a qui representen.

Tramitació

Data Administració Tràmit

13/09/2010 Ajuntament de Moià Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/09/2010 Ajuntament de Moià Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/01/2011 Ajuntament de Moià Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Constitució Espanyola- BOE.311 (29/12/1978)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)