El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que l'Ajuntament de Gelida no hagués publicat ni els criteris d'avaluació ni els barems amb les puntuacions de les persones escollides per treballar en el casal d'estiu que organitzava, i amb el fet que tampoc no s'hagués publicat cap temari.
L'Ajuntament de Gelida no ha aportat la documentació que li requeria el Síndic, per la qual cosa es presumeix que el tipus de contracte ofert a les persones seleccionades és laboral temporal no permanent i, per tant, que cal dur a terme un concurs com a mitjà de selecció entre els aspirants, d'acord amb l'article 88 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de personal al servei de les entitats locals.
L'Ajuntament informa sobre la publicitat que es va fer del procés de selecció i sobre la inexistència de temaris, i també sobre el fet que es va fer una avaluació de les habilitats dels candidats i no de les seves competències teòriques. Igualment, manifesta que als punts de recollida d'informació i inscripció es va proporcionar orientació sobre les característiques de les proves.
Malgrat això, el cert és que l'Ajuntament no proporciona els barems d'avaluació del currículum, de la prova escrita i dels mèrits que haurien d'haver estat de coneixement públic per poder garantir la transparència del procés de selecció, i es presumeix, doncs, que no n'hi havia.
El Síndic recorda que la selecció per concurs consisteix a valorar, d'acord amb el barem inclòs a la convocatòria, determinades condicions de formació, mèrits o nivells d'experiència, adients amb les característiques del lloc que cal proveir.
Igualment, el Síndic recorda que a banda dels mèrits continguts al currículum (formació, experiència laboral...) hi havia una prova escrita a què s'havien de sotmetre tots els aspirants amb excepció dels treballadors del Patronat Municipal d'Esport i, per aquesta raó, s'entén que caldria haver perfilat no únicament els criteris de la valoració, sinó que caldria haver determinat el barem concret d'avaluació en tant que aquests elements influeixen en l'esfera de seguretat jurídica dels aspirants.
Per aquests motius, el Síndic es pronuncia a favor d'extremar les garanties d'imparcialitat en l'accés a la prestació de serveis en l'Administració pública que ha d'estar presidida pels principis d'igualtat, mèrit i capacitat.
Consegüentment, demana a l'Ajuntament que d'ara endavant, i a partir de la propera convocatòria per contractar els monitors de les activitats d'estiu, doni les ordres oportunes per tal de garantir aquests principis, de manera que es predeterminin i perfilin amb detall els criteris i els barems avaluadors de tots els elements (currículum, prova escrita, mèrits...) que es faran servir en el procés de selecció.
Posteriorment, l'Ajuntament ha tramès al Síndic les bases del concurs municipal convocat per a la selecció de personal (director i monitors) per treballar al programa l'Estiu Viu 2013, que han estat oportunament publicades i en les quals s'han establert uns barems per a l'avaluació dels mèrits que seran valorats, de manera que es garanteixi que les persones aspirants en tinguin un coneixement previ.
D'aquesta manera, el Síndic entén que l'Ajuntament ha acceptat el suggeriment formulat d'extremar les garanties d'imparcialitat en l'accés a la prestació de serveis en l'Administració pública i, per tant, es dóna per finalitzada la intervenció d'aquesta institució en aquest assumpte.