Resolució
Q-03915/2011 Retard en el procés de notificació de la resolució d'un recurs de reposició interposat contra la denegació de l'autorització de residència i treball.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 15/06/2011
Data de l'últim moviment 29/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa que la seva parella va sol·licitar un nou visat però que li va ser denegat per no ser al seu país d'origen. Va presentar recurs i tot i que es va dictar resolució favorable a la persona interessada encara no li ha estat notificada, motiu pel qual no pot tramitar el seu visat.

Contingut

Aquesta queixa alertava sobre inexactituds en la informació que recollia l'aplicació informàtica de suport sobre l'estat de tramitació dels expedients d'estrangeria, gestionada pel Ministeri d'Administracions Públiques i accessible per mitjà de la web del Departament d'Empresa i Ocupació.

En concret, aquesta aplicació oferia a la persona interessada informació errònia sobre la data de resolució del seu expedient, perquè feia constar com a data de resolució efectiva del procediment la data de la proposta de resolució o la data en què es va passar per signar. Si a aquesta incidència s'hi afegeix que es tractava d'expedients que acumulaven endarreriments de tramitació significatius, la confusió que aquesta informació errònia provocava en les persones interessades és fàcilment comprensible.

El Síndic ha recordat al Departament d'Empresa i Ocupació que la informació que es facilita a les persones interessades s'ha de correspondre amb la realitat i que, específicament la informació sobre l'estat de tramitació del procediment, ha de contenir la relació dels actes de tràmit acomplerts, amb indicació del seu contingut i la data en què van ser dictats, i que aquesta informació ha de ser exacta i veraç.

D'acord amb aquest plantejament, el Síndic ha demanat al Defensor del Poble que insti l'Administració de l'Estat a revisar l'aplicació informàtica que generava informació inexacta. El Departament d'Empresa i Ocupació va explicar que ja havia traslladat al Ministeri de Treball i Immigració els problemes en l'aplicació del Ministeri d'Administracions Públiques, sense que aquesta gestió hagués permès resoldre les incidències.

Per aquest motiu, el Síndic va decidir adreçar-se al Defensor del Poble per exposar-li aquest problema i sol·licitar-li que intervingués davant de l'Administració de l'Estat, en el marc de les seves competències de supervisió, per resoldre les incidències detectades. També va demanar al Departament d'Empresa i Ocupació que informés els ciutadans, per mitjà de la seva pàgina web, de les incidències en la informació que proporcionava aquell portal electrònic, mentre no es resolgués la incidència en origen.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/07/2011 Subdirecció General d'Autoritzacions Inicials de Treball Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/09/2011 Subdirecció General d'Autoritzacions Inicials de Treball Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/10/2011 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/11/2011 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/11/2011 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució

Expedients Relacionats

Q-04388/2011