La persona interessada es queixa de la llista d'espera en què es trobava perquè l'intervinguin del genoll a l'Hospital de la Vall d'Hebron.
Explica que fa quatre anys que espera poder ser operat del genoll esquerre, i que fa vint mesos que li van fer una ressonància per a l'operació però encara no l'han citat a l'Hospital de la Vall d'Hebron. Ha presentat diverses reclamacions i l'Administració n'ha certificat la recepció, però li comuniquen que no poden concretar-li la data de la intervenció.
El Departament de Salut informa que l'Hospital de la Vall d'Hebron va adjudicar a la persona interessada un altre facultatiu amb menys llista d'espera, i que el va visitar l'11 de juliol de 2011 per revisar la seva situació i les possibilitats d'intervenció quirúrgica.
Per això, tot i les mesures adoptades per l'Administració sanitària, i atès que la problemàtica de les llistes d'espera constitueix un dels dèficits que els ciutadans denuncien més reiteradament a les seves queixes, el Síndic reitera els suggeriments que ha adreçat al Departament de Salut en diverses ocasions sobre la millora de la gestió de les llistes d'espera per a intervencions quirúrgiques, consultes externes d'especialistes i proves diagnòstiques i terapèutiques.
Així, pel que fa al cas concret de la intervenció de la persona interessada, atesa l'excessiva llista d'espera evidenciada en aquesta intervenció, el Síndic reitera que es continuïn desenvolupant les actuacions necessàries i que s'adoptin les mesures extraordinàries, per tal que el dret a la protecció de la salut sigui real i efectiu i, de manera específica, per pal·liar la problemàtica de les llistes d'espera del sistema sanitari amb temps no garantit.
També suggereix que es resolguin les diverses situacions amb equitat territorial i que s'implantin sistemes d'actualització per a l'actuació preferent de les llistes més llargues i de determinades patologies, a fi d'evitar el que podria significar una presumpta denegació injustificada d'assistència.