El promotor de la queixa, veí d'Artesa de Segre, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament a un escrit relatiu a la prestació de serveis gratuïts de reprografia per part del consistori a les entitats sense ànim de lucre del municipi.
En la informació facilitada per l'Ajuntament d'Artesa de Segre, s'indica que es presta aquest servei des de fa molts anys, per facilitar a aquestes entitats la seva tasca al municipi, com a instrument per afavorir el teixit associatiu, però no s'indiquen les condicions concretes d'aquesta prestació ni la referència normativa de la seva regulació.
Per aquest motiu, el Síndic demana al consistori que, com a complement a la informació ja facilitada, li trameti les dades sobre la regulació municipal d'aquesta matèria.
D'altra banda, tot i que es comprenen les limitacions a les quals l'Ajuntament fa referència al seu escrit, el Síndic li recorda el deure legal de totes les administracions públiques de donar resposta expressa a les sol·licituds i peticions que els adrecen els ciutadans.
L'Ajuntament, però, no ha respost a la petició del Síndic, tot i haver estat reiterada en diverses ocasions.
Aquest silenci representa una manca de col·laboració amb el Síndic de Greuges de Catalunya que impedeix a aquesta institució complir de forma eficaç el mandat estatutari de defensa dels drets dels ciutadans enfront de les actuacions irregulars de les administracions públiques catalanes, en aquest cas l'Ajuntament d'Artesa de Segre.
En conseqüència, es donen per finalitzades les actuacions relatives a aquest expedient per manca de col·laboració de l'Ajuntament.
Per això, el Síndic indica que destacarà aquesta situació en l'informe anual al Parlament de Catalunya i valorarà l'oportunitat de fer-la pública als mitjans de comunicació.