La mare d'un infant de cinc anys es queixa de la manca de valoració de l'equip d'atenció psicopedagògica (en endavant EAP) respecte de la situació del seu fill al centre d’educació infantil i primària (en endavant CEIP) Canigó de Vilanova i la Geltrú. La persona interessada exposa que el seu fill presenta molts problemes d'integració a l'escola. Durant tres anys consecutius, la promotora ha demanat a la direcció de l'escola i a la Inspecció competent, la intervenció i valoració de l'EAP de les necessitats del seu fill, la qual se li ha denegat.
El Síndic demana informació relativa a la valoració i les observacions emeses des de l'EAP sobre la integració i l’evolució de l'escolaritat de l'alumne al CEIP Canigó de Vilanova i la Geltrú, en relació amb l'adaptació curricular. L'informe de resposta rebut indica que des del dia 10 de novembre de 2008, l’alumne està escolaritzat al CEIP Volerany, de Vilanova i la Geltrú, atès que la mare va demanar un canvi de centre. La psicopedagoga de l'EAP va fer reunions de coordinació amb la directora del CEIP Canigó els dies 7 i 11 de novembre per tal de traspassar la informació relativa als antecedents del cas i facilitar l'adaptació de l’infant al nou centre.
En el transcurs del primer trimestre, la psicopedagoga de l'EAP s'ha coordinat amb la tutora actual de l’infant i ha fet observacions a l'aula, del resultat de les quals ha informat la mare en l'entrevista mantinguda el passat 12 de desembre. Igualment, el passat 14 de febrer, la tècnica de l'EAP va mantenir una reunió de coordinació amb la psicòloga de referència del centre de salut mental infantil i juvenil de Vilanova i la Geltrú. Al final del segon trimestre, l'EAP va considerar que el CEIP Volerany havia fet un pla d'acollida de l'alumne de la forma més natural possible. S'ha intentat que la mare accepti que el seu fill necessita el màxim de normalització possible. L'informe de resposta indica que es considera que el problema de l’infant a l'aula és la seva total desmotivació i la falta d'una actitud predisposada per a l'aprenentatge, i que presenta un nivell baix.
Després de l'anàlisi de la informació, el Síndic suggereix que, de cara al curs vinent, s'adoptin les mesures adequades per pujar el nivell d’aquest alumne a l'aula, millorar el seu procés d'aprenentatge, i treballar la seva motivació, l’interès, la predisposició i l’actitud dins de l'aula. També suggereix que s'informi dels resultats.