El promotor de la queixa exposa que en data de 7 d'octubre de 2014 va presentar una sol·licitud de revisió del seu grau de discapacitat a les oficines del Departament de Benestar Social i Família a Manresa, però encara no ha rebut resposta. L'Administració, doncs, ha superat el termini de resposta establert a la normativa aplicable.
El Síndic posa de manifest que la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments, i de notificar-la a les persones interessades dins del termini establert legalment amb les úniques excepcions que són previstes expressament pels preceptes esmentats. Aquest deure ha estat àmpliament reiterat pel Síndic, que l'inclòs com un dels principis bàsics del Codi de bones pràctiques administratives.
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions pertinents per tal que es tramiti la sol·licitud presentada per la persona interessada i s'endeguin els tràmits necessaris per resoldre-la.