Resolució
Q-04043/2015 Manca de resposta a una sol·licitud de revisió del grau de discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 10/06/2015
Data de l'últim moviment 21/07/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Contingut

El promotor de la queixa exposa que en data de 7 d'octubre de 2014 va presentar una sol·licitud de revisió del seu grau de discapacitat a les oficines del Departament de Benestar Social i Família a Manresa, però encara no ha rebut resposta. L'Administració, doncs, ha superat el termini de resposta establert a la normativa aplicable.

El Síndic posa de manifest que la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments, i de notificar-la a les persones interessades dins del termini establert legalment amb les úniques excepcions que són previstes expressament pels preceptes esmentats. Aquest deure ha estat àmpliament reiterat pel Síndic, que l'inclòs com un dels principis bàsics del Codi de bones pràctiques administratives.

Per tot això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions pertinents per tal que es tramiti la sol·licitud presentada per la persona interessada i s'endeguin els tràmits necessaris per resoldre-la.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/06/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
15/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
21/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar