Resolució
Q-04045/2010 Manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania a una reclamació pel procediment d'una sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 31/08/2010
Data de l'últim moviment 10/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa pel procediment de reconeixement del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) de la situació de dependència i del dret d'accés a les prestacions i als serveis vinculats iniciat pel seu espòs.

La promotora de la queixa exposa que va presentar al DASC una reclamació per l'incompliment dels terminis màxims de resolució del procediment i perquè el seu marit va morir sense rebre la prestació que li hagués correspost atesa la seva situació de dependència, però no ha rebut cap resposta.

La promotora indica que el seu marit tenia reconegut un grau II nivell 1 de dependència, mitjançant la Resolució de 15 de maig de 2009, però no consten els detalls de la tramitació, ni si es va arribar a fer el Programa individual d'atenció (en endavant PIA) o no.

Contingut

El Síndic indica a l'actual Departament de Benestar Social i Família que aquesta queixa s'emmarca en la problemàtica general dels procediments de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés a les prestacions i als serveis vinculats en què durant la tramitació del procediment es produeix la defunció de la persona sol·licitant. Sobre aquest assumpte, en data 26 de maig de 2010, aquesta institució va traslladar a l'anterior DASC diverses consideracions i suggeriments.

En vista de la informació disponible, el Síndic considera que aquest cas s'hauria de resoldre de conformitat amb aquests suggeriments. Pel que fa concretament a la resolució de tots aquests procediments de reconeixement en què s'hagi produït la mort de la persona afectada, va suggerir que el reconeixement de la situació de dependència hauria de tenir efectes, amb les conseqüències que correspongui, sempre que s'hagi acreditat la situació de dependència de la persona sol·licitant; i que es reconeguin als causahavents de les persones dependents, un cop fets els tràmits procedents, els drets econòmics derivats de la situació de dependència.

Per tant, el Síndic suggereix que aquest deure legal de resolució expressa s'apliqui a la reclamació presentada per la promotora, el desembre de 2009, la qual s'ha tramitar i resoldre convenientment.

De conformitat amb això, recorda el deure de les administracions públiques de resoldre expressament tots els procediments administratius i, en conseqüència, de resoldre sense demora el procediment iniciat pel sol·licitant, així com la reclamació presentada per la seva dona.

Amb aquests recordatoris, es finalitzen les actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució