Resolució
Q-04053/2010 Manca de resposta de la Secretaria de Polítiques Familiars i Drets de la Ciutadania a una reclamació presentada per la manca de cobrament de la prestació per infant a càrrec.

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Drets de les famílies. Subvencions i ajuts
Data d'inici 31/08/2010
Data de l'últim moviment 20/04/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa per la manca de resposta a la reclamació que va presentar el mes de maig de 2010 referida a la manca de cobrament de la prestació per infant a càrrec corresponent a l'any 2009 de la seva filla nascuda el mateix any. Manifesta que segons la informació que li van facilitar telefònicament des de la Secretaria de Polítiques Familiars i Drets de la Ciutadania es podria haver eliminat la seva sol·licitud per duplicitat.

Contingut

L'anterior Departament d'Acció Social i Ciutadania exposa que, en relació amb la presumpta anul·lació de l'expedient al·legada per la persona interessada, no és possible esborrar un expedient general encara que hi hagués una duplicitat de dades sobre un mateix any. D'altra banda, el Departament manifesta que el motiu de la manca de cobrament de la prestació corresponent a l'any 2009 de la persona interessada és que no consta l'entrada de cap sol·licitud telemàtica en tant que és aquest el mitjà que la promotora de la queixa exposa que va utilitzar per presentar la sol·licitud.

D'acord amb aquesta informació el Síndic entén que si no es va obrir expedient de sol·licitud d'aquesta prestació no es pot atorgar l'ajut, però atès que la persona interessada afirma haver presentat aquesta sol·licitud via telemàtica, el Síndic adreça a l'Administració els suggeriments següents per tal d'evitar que en el futur es produeixin disfuncions que resultin perjudicials per al ciutadà com ha ocorregut en aquest cas:

D'una banda, que s'asseguri la formació especialitzada del personal que atén les consultes telefòniques i el correcte funcionament del sistema informàtic perquè les dades siguin accessibles i rigoroses.

I de l'altra, que es vetlli pel correcte funcionament del sistema informàtic perquè les dades siguin accessibles i rigoroses, i per la conveniència que les famílies puguin accedir a l'estat de tramitació de la seva sol·licitud, ja sigui per telèfon, presencialment o telemàticament.

Tramitació

Data Administració Tràmit

09/09/2010 Secretaria de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/02/2011 Secretaria de Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/04/2011 Secretaria de Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/04/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució