La persona interessada exposa que en el moment de formalitzar la matrícula per als seus fills bessons a l'escola en què havien estat admesos, va demanar que poguessin anar a la mateixa classe però li ho van denegar. Quan va demanar accedir a l'escola que havien sol·licitat en segon opció, la qual disposava només d'una vacant, no va poder matricular els seus fills ja que se li va denegar un augment de ràtio.
El Departament d'Ensenyament assenyala en el seu informe de resposta que l'escola de Gurb va informar la persona interessada que una de les normes no escrites de l'escola era la de no agrupar germans bessons al mateix grup classe.
D'altra banda, exposa que atès que no hi havia vacants disponibles en el centre sol·licitat en segona opció per la persona interessada, se li va oferir la possibilitat de matricular els seus fills bessons a un altre centre, que és una escola d'una sola línia en la qual els germans poden anar al mateix grup classe.
El Síndic assenyala que la decisió respecte de l'organització dels grups de classe entra dins de l'àmbit organitzatiu i pedagògic de cada centre per exercir la seva activitat, sempre que no hi hagi raons d'interès dels infants que aconsellin una decisió en un altre sentit.
No obstant això, considera que aquest criteri d'organització hauria de ser inclòs dins el projecte educatiu del centre o en les normes de funcionament de manera que suggereix al Departament d'Ensenyament que doni les instruccions oportunes perquè aquesta ?norma? pugui ser incorporada com a criteri d'organització pedagògica en el projecte educatiu o en altres documents de funcionament i definició del centre de l'escola o que com a tal pugui ser objecte de difusió si s'escau entre les famílies amb infants bessons.