El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el retard en la tramitació del seu expedient de renda mínima d'inserció, que té aprovat amb efectes des de l'1 de juliol de 2011.
Exposa que ha cobrat un mes però no els endarreriments (des de juliol de 2011 en endavant), i que no està d'acord amb l'import de la prestació, que considera que ha de ser superior.
En vista de les dades de què es disposa, el Síndic entén que la fixació de l'import de la prestació, tal com plantejava el promotor, no s'adequa a la normativa aplicable.
En aquest sentit, la normativa reguladora de la prestació estableix que en el supòsit de percepció d'ingressos irregulars -com sembla que passa en aquest cas-, tant pel que fa a la quantia com pel que fa a la periodicitat s'ha de tenir com a referència la mitjana dels ingressos obtinguts durant els sis mesos anteriors a la sol·licitud. I en el cas del promotor de la queixa, segons les dades de què es disposa, el descompte que s'està aplicant amb caràcter permanent és molt superior.
Així mateix, el Síndic recorda que les administracions públiques tenen el deure de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert en cada cas, els procediments administratius i també els recursos que es presentin contra les resolucions adoptades. D'acord amb l'article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el termini màxim per resoldre el recurs d'alçada es de tres mesos.
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que prengui les mesures oportunes per revisar i verificar les dades que s'han tingut en compte per a la resolució esmentada; que resolgui al més aviat possible el recurs d'alçada interposat pel promotor en data 31 de maig de 2012, tot donant resposta expressa i detallada a les al·legacions efectuades per la persona interessada, i que, en cas de comprovar la veracitat de les dades que expressa, estimi el recurs i modifiqui l'import de la prestació.