Resolució
Q-04118/2009 Manca d'actuació de l'Ajuntament de Barcelona davant les reclamacions per les molèsties causades pel soroll d'un aparell d'aire condicionat.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 28/08/2009
Data de l'últim moviment 02/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Després de plantejar en diverses ocasions a l'Ajuntament de Barcelona la problemàtica acústica provocada pel soroll d'uns aires condicionats instal·lats ens el terrat d'un centre hospitalari, la persona interessada va morir sense haver rebut en cap moment una resposta municipal que l'informés de les actuacions realitzades.

Contingut

L'Ajuntament de Barcelona informa que quan va intentar posar-se en contacte amb la persona interessada per tal de dur a terme un mesurament sonomètric per comprovar les molèsties acústiques que patia, la mare d'aquesta persona va informar que havia mort, cosa que va provocar l'arxivament de l'expedient.

Així mateix, l'Ajuntament informa que no té constància de cap altra queixa sobre aquesta problemàtica provinent dels altres veïns de l'immoble on vivia la persona interessada.

El Síndic constata que l'Ajuntament té constància de la trucada realitzada pels serveis d'inspecció a l'habitatge de la persona interessada, però que aquesta trucada es va fer cinc anys després de la primera instància de la promotora.   

Per aquest motiu assenyala que l'actuació administrativa seguida en aquest cas no ha estat l'adequada, especialment quan la mateixa normativa reguladora del funcionament de l'Administració assenyala que aquesta ha de fer efectiu el dret dels ciutadans a una bona administració.

El Síndic manifesta que la situació ocorreguda en la tramitació d'aquest expedient és una mostra de menyspreu envers els ciutadans que s'han adreçat, en primer lloc, de forma directa sense èxit a l'Ajuntament i, en segon lloc, a aquesta institució, la qual tampoc els ha pogut ajudar per la desatenció mostrada per l'Ajuntament en aquest afer.

En aquest sentit, el Síndic recomana, d'una banda, que s'analitzin quines són les causes per les quals l'Ajuntament no va atendre la primera instància de la persona interessada fins que van passar gairebé cinc anys des que va ser registrada; i, de l'altra, que valori si cal incrementar o reordenar els mitjans personals de què disposa per atendre les demandes dels ciutadans, fer les inspeccions i assegurar que es compleixen les ordres de correcció i execució que es dictin.

Finalment, el Síndic suggereix que l'Ajuntament es posi en contacte de nou amb la mare de la persona interessada per posar-se a la seva disposició i dur a terme de forma immediata un mesurament des del seu habitatge.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/11/2009 Ajuntament de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/03/2010 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/05/2011 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/06/2011 Ajuntament de Barcelona Resolució