La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a un escrit que va presentar a l'Ajuntament de Prades en data 10 d'agost de 2010, en el qual demanava conèixer els motius que fonamentaven la resolució adoptada per l'Ajuntament en relació amb l'adjudicació del contracte d'arrendament d'un local destinat a bar situat al Centre Cívic de Prades.
Exposa que va participar en el concurs per a l'arrendament d'aquest local, i que considera que va presentar la proposta més avantatjosa econòmicament i que va aportar una experiència contrastada en el sector de l'hostaleria.
La informació facilitada per l'Ajuntament en relació amb aquest assumpte assenyala que, en el marc del que estableix el Plec de clàusules administratives particulars que regeix aquest contracte, es va adjudicar l'arrendament a la proposició que es va considerar més avantatjosa, sense tenir en compte només l'oferta econòmica dels licitadors, i que es va considerar que una altra proposició, que oferia millores en el contracte, era globalment més avantatjosa que la de la promotora de la queixa. Certament, la clàusula vuitena del Plec preveia específicament aquesta possibilitat.
D'altra banda, i d'acord amb la quantia i la durada del contracte, cal entendre que li és aplicable el que estableix l'article 122 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, de manera que el contracte no està subjecte als procediments de selecció del contractista i a les regles sobre fixació dels criteris d'adjudicació establerts en aquesta Llei.
Des d'aquesta perspectiva, el Síndic no pot qüestionar l'opció d'adjudicar el contracte a un altre licitador que l'Ajuntament va considerar més favorable a l'interès general, i no a l'oferta econòmicament més avantatjosa.
Sens perjudici d'això, el Síndic recorda a l'Ajuntament el deure de donar resposta expressa a l'escrit de la promotora de la queixa. El deure de les administracions públiques de donar resposta expressa als escrits que presentin els ciutadans forma part del dret dels ciutadans a una bona administració, que ha estat expressament recollit a l'article 22 de la Llei 26/2010, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. En aquest sentit, els motius que emparaven la decisió que es va adoptar s'haurien d'haver comunicat a la promotora de la queixa, en resposta a l'escrit indicat.