Resolució
Q-04132/2012 Disconformitat amb el fet que s'han establert diverses formes de pagament de les taxes per a les proves d'accés a la universitat, i que els clients de la Caixa disposen de més vies de pagament que els clients d'altres entitats bancàries

Matèries
Administració pública i tributs
Tributs
Tributs autonòmics
Data d'inici 05/06/2012
Data de l'últim moviment 09/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Economia i Coneixement Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que s'han establert diverses formes de pagament de les taxes per a les proves d'accés a la universitat, i que els clients de la Caixa disposen de més vies de pagament que els clients d'altres entitats bancàries.

Concretament, exposa que els clients de la Caixa podien fer el pagament per finestreta, Servicaixa, caixers de la Caixa i per Internet. En canvi, els clients d'altres entitats només podien fer-ho per finestreta.

Contingut

Els mitjans i formes de pagament establerts per part de les administracions públiques ha de garantir la igualtat de condicions per a tots els ciutadans en el compliment de les seves obligacions de pagament a l'Administració, i han de ser suficientment amplis i accessibles per no crear situacions de greuge comparatiu entre els ciutadans, sempre dins de les possibilitats de gestió i eficàcia de l'activitat administrativa.

Per tant, el Síndic suggereix al Departament d'Economia i Coneixement que ampliï les formes i els mitjans de pagament per a les persones que no siguin clientes de la Caixa, amb la finalitat de fer efectiva la igualtat de condicions en els mitjans de pagament que ja estan establerts, i concretament que estableixi la transferència bancària com a mitjà de pagament, sens perjudici de l'adopció d'altres mitjans i formes.

Posteriorment, s'ha informat que des de l'Oficina d'Accés a la Universitat del Consell Interuniversitari de Catalunya s'està treballant amb la Caixa per ampliar els mitjans de pagament, i que s'adheriran a la passarel·la de pagament que s'habiliti amb la Generalitat de Catalunya. En vista d'aquesta informació, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/07/2012 Secretaria General del Consell Interuniversitari de Catalunya Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/07/2012 Secretaria General del Consell Interuniversitari de Catalunya Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/05/2013 Secretaria General del Consell Interuniversitari de Catalunya Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/07/2013 Departament d'Economia i Coneixement Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/02/2014 Secretaria General del Consell Interuniversitari de Catalunya Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/03/2014 Departament d'Economia i Coneixement Suspensió d'actuacions
31/03/2014 Departament d'Economia i Coneixement Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/04/2014 Departament d'Economia i Coneixement Resolució pendent d'acceptació
19/05/2014 Departament d'Economia i Coneixement Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
10/06/2014 Departament d'Economia i Coneixement Resposta a la resolució pendent d'acceptació
27/06/2014 Departament d'Economia i Coneixement No irregularitat
27/06/2014 Secretaria General del Consell Interuniversitari de Catalunya No irregularitat
30/06/2014 Departament d'Economia i Coneixement Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
29/01/2015 Departament d'Economia i Coneixement Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
09/02/2015 Departament d'Economia i Coneixement Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració