Resolució
Q-04155/2014 Manca d'actuació de l'Ajuntament de la Garriga davant les queixes d'una comunitat de veïns pel mal estat d'un solar

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Gestió de residus
Data d'inici 05/06/2014
Data de l'últim moviment 12/09/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de la Garriga Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, en representació d'una comunitat de propietaris de la Garriga, manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament d'aquesta localitat respecte del solar en mal estat que es troba situat just a tocar del seu edifici.

Exposa que han presentat diverses instàncies a l'Ajuntament i que el mes de setembre de 2012 se'ls va comunicar que s'enviaria un requeriment als titulars del solar per tal que el netegessin. Tot i això, el solar no es va netejar. També explica que fa un any aproximadament es va produir un incendi al solar que es va estendre fins als cotxes que es trobaven aparcats pels voltants.

Contingut

El Síndic recorda que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que les persones adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

D'altra banda, cal tenir present que l'article 197 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, estableix que les persones propietàries de tota classe de terrenys, construccions i instal·lacions han de complir els deures d'ús, conservació i rehabilitació establerts per aquesta Llei, per la legislació aplicable en matèria de règim de sòl i per la legislació sectorial. I que les persones propietàries o l'Administració han de sufragar el cost derivat dels deures esmentats. 

D'acord amb el mateix precepte, els ajuntaments han d'ordenar d'ofici o a instància de la persona interessada l'execució de les obres necessàries per conservar les condicions esmentades, sens perjudici que si s'incompleix injustificadament aquesta ordre d'execució l'Administració pugui adoptar mesures d'execució forçosa.

Així mateix, l'article 66.3 del Decret 4/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, estableix que el municipi té competències pròpies en matèria de protecció de la salubritat pública i de recollida i tractament de residus, així com les relatives a prevenció i extinció d'incendis, i que és de la seva competència l'adopció de les mesures necessàries per exercir-les.

D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de la Garriga que impulsi els tràmits oportuns per tal de mantenir el solar en condicions adequades i que informi la comunitat de veïns promotora de la queixa dels tràmits que dugui a terme.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/06/2014 Ajuntament de la Garriga Resolució pendent d'acceptació
31/07/2014 Ajuntament de la Garriga Resposta a la resolució pendent d'acceptació
12/09/2014 Ajuntament de la Garriga Irregularitat