El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les tarifes aplicables al subministrament d'aigua a domicili al municipi de Blanes.
En concret, el promotor assenyala que la quota fixa que abonen periòdicament els usuaris del servei és diferent en funció de si tenen la condició de residents empadronats al municipi o no.
Arran de la queixa del promotor i la d'altres persones, el Síndic s'ha adreçat en diverses ocasions a l'Ajuntament de Blanes i li ha demanat que expliqui i justifiqui l'aprovació d'aquest sistema tarifari. No obstant això, encara no s'ha rebut cap resposta del consistori.
Tot i això, el Síndic té una posició molt clara respecte d'aquesta qüestió, la qual ha volgut traslladar a l'Ajuntament de Blanes, a qui igualment ha recomanat que modifiqui aquesta regulació i elimini la distinció entre usuaris empadronats i no empadronats a aquestes efectes, tenint en compte que aquesta opció ha estat considerada pels tribunals contrària al principi d'igualtat de tracte en l'accés i ús dels serveis públics.