La persona interessada es queixa de l'incompliment dels horaris de tancament del local i també de recollida de la terrassa, ja que li genera molèsties de sorolls. En aquest sentit, indica que el 24 de setembre de 2014 es va personar a la Policia Local per denunciar els fets, i li van comunicar que traslladarien la denúncia a l'Ajuntament perquè prengués mesures. Posteriorment ha seguit trucant a la Policia Local però, segons exposa, no té constància que s'estigui actuant en aquest assumpte.
El Síndic recorda que l'article 5.2. h) de la Llei 11/2009, de 6 de juliol, estableix que els espectadors, els participants i els usuaris dels espectacles públics i de les activitats recreatives tenen l'obligació d'adoptar una conducta, a l'entrada i a la sortida de l'establiment, que garanteixi la convivència entre els ciutadans i no destorbi el descans dels veïns, i no malmetre el mobiliari urbà que hi hagi a l'entorn d'on es duu a terme l'espectacle o l'activitat.
Així mateix, tant les administracions competents com les persones responsables dels establiments oberts al públic, dels espectacles públics i de les activitats recreatives han de garantir la convivència ordenada entre els espectadors, els participants i els usuaris d'aquests establiments i la resta de ciutadans, especialment els que viuen a prop dels llocs on es duen a terme aquestes activitats, amb ple respecte als drets d'aquestes persones (article 2 de la Llei 11/2009, de 6 de juliol).
En aquest sentit, l'article 8.4 de la Llei 11/2009, de 6 de juliol, determina que les administracions a les quals aquesta llei atribueix competències, sens perjudici de les accions sancionadores que corresponguin, han d'oferir actuacions i serveis de mediació entre consumidors d'oci i titulars d'establiments oberts al públic i les persones que hi viuen a prop, a fi de resoldre per aquesta via situacions de conflicte veïnal i d'evitar riscos per a la convivència.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Premià de Mar:
- que la Policia Local faci un seguiment exhaustiu de l'establiment pel que fa als horaris de tancament, tant del local com la terrassa, a fi d'assegurar-ne el compliment.
- que incoï expedients sancionadors al titular de l'activitat quan es constatin incompliments de la normativa d'espectacles públics i activitats recreatives i de les ordenances municipals.
- que incoï expedients sancionadors als clients del local que derivin de les
denúncies aixecades per la Policia Local, per incompliment de l'ordenança de convivència ciutadana, ordenança de sorolls, o per vulneració de qualsevol altra normativa, o que traslladi les actes de denúncia a la Subdirecció General d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives.