Resolució
Q-04222/2015 Queixa per les molèsties que provoca una activitat de bar de Premià de Mar

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 17/06/2015
Data de l'últim moviment 07/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Premià de Mar Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

La persona interessada es queixa de l'incompliment dels horaris de tancament del local i també de recollida de la terrassa, ja que li genera molèsties de sorolls. En aquest sentit, indica que el 24 de setembre de 2014 es va personar a la Policia Local per denunciar els fets, i li van comunicar que traslladarien la denúncia a l'Ajuntament perquè prengués mesures. Posteriorment ha seguit trucant a la Policia Local però, segons exposa, no té constància que s'estigui actuant en aquest assumpte.

El Síndic recorda que l'article 5.2. h) de la Llei 11/2009, de 6 de juliol, estableix que els espectadors, els participants i els usuaris dels espectacles públics i de les activitats recreatives tenen l'obligació d'adoptar una conducta, a l'entrada i a la sortida de l'establiment, que garanteixi la convivència entre els ciutadans i no destorbi el descans dels veïns, i no malmetre el mobiliari urbà que hi hagi a l'entorn d'on es duu a terme l'espectacle o l'activitat.

Així mateix, tant les administracions competents com les persones responsables dels establiments oberts al públic, dels espectacles públics i de les activitats recreatives han de garantir la convivència ordenada entre els espectadors, els participants i els usuaris d'aquests establiments i la resta de ciutadans, especialment els que viuen a prop dels llocs on es duen a terme aquestes activitats, amb ple respecte als drets d'aquestes persones (article 2 de la Llei 11/2009, de 6 de juliol).

En aquest sentit, l'article 8.4 de la Llei 11/2009, de 6 de juliol, determina que les administracions a les quals aquesta llei atribueix competències, sens perjudici de les accions sancionadores que corresponguin, han d'oferir actuacions i serveis de mediació entre consumidors d'oci i titulars d'establiments oberts al públic i les persones que hi viuen a prop, a fi de resoldre per aquesta via situacions de conflicte veïnal i d'evitar riscos per a la convivència. 

Per aquest motiu, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Premià de Mar:

- que la Policia Local faci un seguiment exhaustiu de l'establiment pel que fa als horaris de tancament, tant del local com la terrassa, a fi d'assegurar-ne el compliment. 

- que incoï expedients sancionadors al titular de l'activitat quan es constatin incompliments de la normativa d'espectacles públics i activitats recreatives i de les ordenances municipals.

- que incoï expedients sancionadors als clients del local que derivin de les
denúncies aixecades per la Policia Local, per incompliment de l'ordenança de convivència ciutadana, ordenança de sorolls, o per vulneració de qualsevol altra normativa, o que traslladi les actes de denúncia a la Subdirecció General d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/07/2015 Ajuntament de Premià de Mar Sol·licitud d'informació a l'Administració
31/08/2015 Ajuntament de Premià de Mar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/09/2015 Ajuntament de Premià de Mar Resolució pendent d'acceptació
28/10/2015 Ajuntament de Premià de Mar Resposta a la resolució pendent d'acceptació
05/01/2016 Ajuntament de Premià de Mar Irregularitat
07/01/2016 Ajuntament de Premià de Mar Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració